جنگ موتورهای جستجو

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

جنگ موتورهای جستجو ادامه خواهد داشت

در سال ۲۰۰۵ نیز جنگ بین موتورهای جستجوی مطرح در فضای وب ادامه خواهد داشت. مطالعات و بررسی هایی که اخیراً انجام داده ام نشان می دهد که در سال جدید میلادی نیز رقابت سختی بین Google، MSN و Yahoo وجود خواهد داشت.
حقیقت این است که دارم یواش یواش از موتور جستجوی بتای مایکروسافت خوشم می آید. نتایجی که این موتور جستجو اراپه می دهد جالب است و تا حدودی نزدیک به آنچه که من به دنبالش می گشتم. دو ماه گذشته، وضعیت جور دیگری بود، با معرفی نسخه بتای موتور جستجوی مایکروسافت، سایت ها و رسانه های خبری در سر تا سر دنیا از بی بی سی و س ان ان و .. . گرفته تا ژورنال ها و مجلات آنلاین مربوط به موتورهای جستجو شروع به ارایه بررسی های عجولانه در خصوص عملکرد این موتور جستجوی نوپا و مقایسه هایی با گوگل و یاهو کردند که وجه مشترک همه آن بررسی ها این بود که گوگل کماکان پیشتاز است و البته هم اکنون نیز در راس جدول شهرت، محبوبیت و کاربرد قرار دارد. این درست است که گوگل در حال حاضر، نتایجی با کیفیت بالا ارایه می دهد و آنچه در پاسخ به جستجوی ما در صفحات نتایج خود ارایه می دهد به بهترین شکل ممکن متناسب با جستجوی ما است اما این نتایج تنها کمی از نتایجی که یاهو و به دنبال آن MSN ارایه می دهند بالاتر است.

تفاوت اصلی بین گوگل و موتورهای جستجوی یاهو و MSN در تعداد صفحاتی است که این موتورها از سایت ها و صفحات وب موجود بر روی اینترنت فهرست (Index) کرده‌اند. تحقیقات نشان می دهد که یاهو در حدود نصف گوگل و MSN حدود یک چهارم آنچه گوگل از سر تا سر وب فهرست کرده است در اختیار دارد و گفته می شود که تفاوت کیفی ای که بین این سه موتور جستجو مشاهده می شود نیز بخاطر همین عامل یعنی تعداد صفحات ایندکس شده توسط آنهاست. بالا بودن تعداد صفحاتی که توسط گوگل فهرست و رتبه بندی شده اند یک امتیاز رقابتی فوق العاده برای گوگل محسوب می شود که فکر نمی کنم به همین راحتی ها آن را از دست بدهد. جنگی که بین این سه موتور جستجو با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی کاربردی چون پست الکترونیک و فضای بیشتر برای نامه ها و جستجوگرهای رومیزی شان، در دو ماه گذشته بر سر جلب توجه مخاطبین بالقوه و بالفعل به راه افتاده است در خصوص کاربرد روزافزون از موتورهای جستجوی اصلی شان نیز بر سر رتبه بندی ها و الگوریتم ها و تعداد صفحات ایندکس شده شان نیز بوده است. معتقدم در سال آینده این جنگ کماکان ادامه خواهد داشت اما این نکته را نیز نباید از یاد برد که یاهو و MSN بیکار نخواهند نشست و در واقع اکنون نیز چنین قصدی را هم ندارند. روبات ها و Crawler های MSN شدیداً در حال ایندکس کردن سایت ها هستند و من فکر می کنم که این موتور جستجوی نوپا همانطور که پیش از این نیز مسئولانش گفته بودند می خواهد در جهت ارائه نتایج جستجو به صورت محلی وارد میدان رقابت با دیگر موتورها شوند.

گوگل در حال حاضر از لحاظ کیفیت بهترین نتایج را ارائه می کند. رتبه بندی یا Page Ranking و لینک هایی که به سایت ها شده اند یا اصطلاحاً Backlinks در هر سه موتور جستجو مورد توجه قرار گرفته است و در این میان گوگل اینترفیس راحت تری را در اخیار قرار می دهد. تحقیقات نشان داده است میزان محبوبیت و شهرت و استفاده از این سه موتور جستجو در میان کاربران اینترنتی دقیقاً متناسب با کمیت و کیفیتی است که در صفحات نتایج حاصل از جستجو نشان می دهند. کاربران اینترنت ابتدا گوگل را انتخاب می کنند بعد یاهو و بعد از آن نوبت به MSN می رسد. جالب توجه آن است در صفحات نتایج در مورد گوگل، تقریباً یک به ده، شما به نتیجه دلخواه تان دست می یابید. حال من می خواهم این را بگویم که یواش یواش MSN Beta هم دارد خودی نشان می دهد. می توانید موضوعی را انتخاب کنید و این دو موتور جستجو را از این لحاظ تست کنید. اسپم کردن هر سه موتور جستجو عجیب راحت است و همانطور که در مورد قضیه «خلیج فارس» و سایت به نام «خلیج عربی» جایی دیده یا خوانده اید، به راحتی می توان با ایجاد لینک به یک سایت مورد نظر، گوگل را اسپم یا بمباران کرد. اکثر نتایجی که گوگل نشان می دهد طبق آخرین تحقیقات و البته در دو موتور جستجوی دیگر دقیقاً با همین روش به دست آمده اند و بخاطر همین هم هست که یک به ده ممکن است به آیتم مورد نظرتان دست یابید.

امیدوارم این مطالب مورد توجه تان قرار گرفته باشد سوال هایتان را برایمان ارسال کنید و نظراتتان را برایمان بنویسید.

منبع: http://www.webfaqt.com

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟