دردسر آجاکس با موتورهای جستجو

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

دردسر آجاکس با موتورهای جستجو

این روزها همه در باره آجاکس حرف می زنند ؛ و خیلی ها هم دوست دارند در سایت خود از این تکنولوژی نو استفاده کنند. اگر شما هم میخواهید که آژاکس (آجاکس) را به مجموعه جادویی وب بیافزایید و در سایت خود از آن استفاده کنید ، کمی مواظب باشید زیرا موتورهای جستجو با این تکنولوژی تازه ، زیاد میانه خوبی ندارند.

آژاکس (AJAX) سرنام عبارت Asynchronous JavaScript and XML یا XML و جاوا اسکریپت غیر همزمان می‌باشد. که سرو کله آن در دنیای وب و اینترنت حدود یک سال است که پیدا شده. این اندیشه که جاوااسکریپت را همراه یا بدون XML بکار برد تا قابلیت هایی همچون هوشمندی و تعاملی(Interactive) بودن با به صفحه وب افزود به روزهای نخست تولد وب (WEB) باز می‌گردد. اما اکنون آژاکس یا معادل مایکروسافتی آن Atlas ، بهترین شیوه برای آن است تا برنامه های تحت وب سمت کاربر(Client side) را با کمترین دردسر تولید کنیم.

اما مساله مهم این جاست :

آژاکس یعنی ارسال داده به سمت سرور و بروزرسانی صفحه وب بدون Refresh شدن آن. نمونه ای از آن در کار با Gmail قابل مشاهده است. اما موتورهای جستجو هیچ فرمی را Submit (ارسال) نمی کنند. این یعنی اینکه اگر شما سایت خودتان را با آجاکس طراحی کنید بخشی از محتوای آن از دید موتورهای جستجو پنهان میماند.

پس راه حل چیست ؟

راه حل این است که ذوق زده نشوید و تنها جایی از آجاکس استفاده نمایید که لازم است. افزودن جلوه های تعاملی (Interactive) و هوشمند (Intelligence) همگی از امکانات محبوب و جذابی هستند که از ترکیب تکنیک قدیمی جاوا اسکریپت و تکنیک XML تحت نام آجاکس بدست می آیند. اما دلیل نمیشود که شما محتوا و نوشتجات صفحه خود را از طریق یک شئ آجاکس بارگزاری نمایید. محتوای HTML صفحه هنوز تنها چیزی است که موتور جستجو می شناسد. پس اجزای آجاکس را به کدهای صفحه خود اضافه کنید ؛ اما همه صفحه را تبدیل به اجزای آجاکس (سمت کاربر) نکنید. اگر موتورهای جستجو هوشمند تر شدند و توانستند با آجاکس کنار بیایند آنوقت در همین سایت اعلام میکنیم.

تا آن زمان همچنان HTML را قدر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟