راه‌ کارهاى افزایش آمار سایت

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

راه‌ کارهاى افزایش آمار سایت

یکى از موضوعاتى که در جامعه جهانى اینترنت خیلى بحث بر‌انگیز است این است که چگونه افرادى را به بازدید از سایت خود دعوت کنیم. و این درحالى است که به طور قطع میلیون‌ها صفحه با همان عناوین سایت شما در اینترنت وجود دارد. پس چگونه کاربران را مجبور به بازدید از سایت خودمان بکنیم؟
هنگامى که شما قصد ارتقاء سایت خود را دارید حتماً راه‌کارهاى خوبى به نظرتان خواهد رسید. اما باید معایب این کارها را نیز در نظر گرفت…

۱- ارسال سایت به یک موتور جستجو

یکى از موثرترین راه‌ها براى جلب مشترى اضافه کردن آدرس سایت در لیست سایت‌هاى یک موتور جستجو است. موتورهاى جستجو هر کدام روش متفاوتى براى اضافه کردن سایت‌ ها به لیست خود دارند. اما با قرار گرفتن در لیست هر کدام از آن‌ها به سرعت متوجه افزایش آمار سایت خود خواهید بود.
اما… این کار مى‌تواند مدت‌زمان زیادى به طور انجامد. به‌طور مثال جهت قرار گرفتن در لیست Google باید مدتى مابین ۴ تا ۶ هفته منتظر بمانید. علاوه بر این شما نمى‌توانید مطمئن باشید که تمامى موتورهاى جستجو سایت شما را خواهند پذیرفت

۲- استفاده از متاتگ‌ها(Meta tags)

متاتگ‌ها به موتورهاى جستجو در دسته‌بندى سایت شما بر اساس کلمات کلیدى(Keywords) و نیز توضیحات(Descriptions) ارائه شده در سایت، کمک فراوانى مى‌نماید. متا‌تگ‌ها در قسمت < Head > صفحات HTML قرار مى‌گیرند. سایت‌ هاى فراوانى وجود دارد که به شما در ساختن متا‌تگ‌ها کمک مى‌کند تا بتوانید حضور خود را در وب افزایش دهید.
اما… تمامى موتور‌هاى جستجو از متا‌تگ‌ها استفاده نمى‌کنند. بطور مثال در سایت About.com شما مى‌توانید خیلى از موضوعات مشابه هم را در یک فهرست ببینید. ولى این کار توسط متا‌تگ‌ها و بطور اتوماتیک نیست بلکه دسته‌بندى سایت‌ ها توسط یک شخص انجام مى‌شود.

۳- سایت‌هاى مشابه (Related sites)

بسیارى از سایت‌ ها لینک‌ هایى به سایت‌هاى مشابه دارند و اگر سایت شما مشابه با یکى از سایت‌ ها باشد مى‌توانید از آنان بخواهید تا به شما هم لینک‌ بدهند. این کار همون تبادل لینکى است که در بین سایت‌ هاى ایرانیان هم رواج زیادى دارد. با وجودى که منکر ارزش کار فوق نمى‌شویم، اما منظور از این قسمت فقط لینک به سایت‌هاى مرتبط با هم است. در صورت ارتقاء کم‌کم شما هم پیشنهاد قراردادن لینک به دیگران را در سایت خود دریافت خواهید کرد.
اما… شما نمى‌توانید با زور و اجبار دیگران را مجبور کنید که به سایت شما لینک دهند. وب‌ سایت‌ هاى دیگر تنها در صورتى که دوست داشتند و تا هر زمان که بخواهند لینک شما را نمایش مى‌دهند. یک توصیه اینست که در صورتى که یکى از سایت‌ ها به شما لینک داد شما هم حتماً لینک آن سایت را در قسمت سایت‌هاى مشابه قرار دهید.

۴- سرویس‌هاى ثبت در موتورهاى جستجو

یکى از ساده‌ترین راه‌هایى که باعث قرارگرفتن در بسیارى از سایت‌ ها مى‌شود، پرداخت پول جهت نمایش سایت شما در لیست موتورهاى جستجو است. بسیارى از شرکت‌ها این خدمات را انجام مى‌دهند. تعدادى از آن‌ها بصورت آنلاین و تعدادى دیگر با استفاده از برنامه‌هاى موجود خودشان این کار را انجام مى‌دهند.
اما… این روش با وجود آسان بودن ملتزم پرداخت هزینه‌هاى گرانى خواهد بود. بعضى از این سرویس‌ها مبلغ ۱۰۰ دلار را براى ثبت در تعداد زیادى سایت دریافت مى‌کنند. ممکن است پرداخت این مبالغ براى شما ارزش داشته باشد، اما کسانى هم هستند که تازه وارد دنیاى تجارت در وب شده‌اند. شاید بهتر باشد این افراد به دنبال سرویس‌هاى پایین‌تر با مبالغ پایین‌ترى بگردند.

۵- آگهى‌ دادن

منظور از این آگهى دادن، تبلیغات آن‌لاین و یا بنر‌هایى که در گوشه‌ گو‌شه‌ سایت‌ هاى مختلف چشمک مى‌زنند نیست. بلکه تبلیغ در خارج از دنیاى وب است. همیشه آدرس سایت خود را در انتهاى مکاتبات(پست‌الکترونیک و نامه‌هاى پستى) خود بنویسید. هر یک از نامه‌هاى پستى به واقع مى‌توانند نقش یک تابلوى اعلانات کوچک را براى شما بازى کنند.
تبلیغات در روز‌نامه‌ها و مجلات. پوسترها و… آدرس سایت شما باید در تمامى تبلیغاتتان درج شده باشد. بر روى کارت‌هاى ویزیت و هر چه که مال شماست. یکى دیگر از کارهایى که توصیه مى‌شود تهیه خودکار، لیوان، جاکلیدى و… تبلیغاتى است. مطمئناً آدرس سایت شما باید بر روى آنها درج شده باشد.
اما… این کارها بسیار گران تمام خواهند شد. تصمیم‌گیرى در مورد پرداخت این هزینه‌ها براى افرادى که تازه وارد دنیاى آن‌لاین شده‌اند کار ساده‌اى نخواهد بود

۶- در انتخاب نام دامنه دقت فراوانى به خرج دهید.

بازاریابان حرفه‌اى حتماً به شما خواهند گفت که کسب موفقیت خود را مدیون انتخاب نام دامنه سایت تان هستید. یک نام خوب باید کوتاه و قابل درک بوده و نوع فعالیت شما را نشان دهد. بطور مثال یک کتاب‌ فروش مى‌تواند به عنوان آدرس سایت خود آدرس‌هاى زیر را قرار دهد.
Http://www.BookStore.com این آدرس به طور کامل نوع فعالیت آن سایت را نشان مى‌دهد. بطورقطع این آدرس بهتر از آدرسى مانند Http://www.BookStore.FreeHosting.com و خیلى بهتر از آدرسى به صورت Http://www.FreeHosting.com/Hst/Shops/sites/BookStore.html است.
اما… بسیارى از سایت‌هاى جالب و مفید بر روى سایت‌هاى مجانى مثل GeoCities و یا PersianBlog و… هستند. به‌علاوه دامنه‌هاى زیادى ثبت شده و در بعضى موارد انتخاب نام دامنه بسیار محدود مى‌شود. با وجودى که دامنه‌هاى ساده بسیارى فوائد دیگر نیز دارند؛ ولى تعداد زیادى از مردم سایت شما را از طریق لینک‌هایى که به سایت شما داده مى‌شود مى‌شناسند. و آدرس سایت براى آنان مهم نیست.

منبع: http://www.itiran.com/?type=article&id=470

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟