شاخه‌های طراحی گرافیک ۱

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

شاخه‌های طراحی گرافیک ۱

امروزه با پیشرفت هنر گرافیک و گستردگى کاربرد آن در مقاطع مختلف این هنر شاخه‌هاى متعددى از قبیل تصویرسازی، پوستر، طراحى آرم و نشانه، صفحه‌‌آرایی، طراحى حروف و بسته‌بندى که از هم متمایز هستند، را در بر مى‌گیرد. همه این‌ها در مفهوم عمومى گرافیک جاى دارند و براى احاطه و آگاهى هر کدام از این رشته‌ها باید تجربه‌هایى در آن رابطه انجام داد تا به مهارت و کارآیى لازم رسید.

◊ آرم، نماد، نشانه (علائم تجاری)
◊ بسته‌بندی
◊ پوستر
◊ تصویرسازی
◊ صفحه‌آرایی
طراحی حروف

تصویر سازى

شاید پرجاذبه‌ترین شاخه رشته گرافیک براى یک نقاش، تصویرسازى باشد. مصورسازى یا تصویرسازى یا ایلستراسیون، از گرایش‌هاى نقاشى در حیطهٔ گرافیک است. ایلستراتور با توجه به تکنیک‌هاى خاص این رشته در زمینهٔ طراحى و نقاشى به موضوعاتى که به نوعى با گرافیک در ارتباط هستند، مى‌پردازد، مانند طراحى کتاب کودک.

آرم، نماد، نشانه (علائم تجارى)

حروف یا علامتى که براى نمایش یک فعالیت یا یک شیء طراحى شده باشد، نماد است. نماد ممکن است تصویرى یا انتزاعى باشد و در زمینهٔ فرهنگی، اجتماعی، سیاسى یا تجارى بکار رود. نشانه یا آرم بیان مفهوم یا شکل چیزى است که در قالب شکلى دیگر در ذهن متجلى مى‌شود و آن را باید روى کاغذ ثبت کرد و تماماً بیانگر چیزى است که عینیت پیدا کرده است.

طراحى نشانه، اصطلاحى براى هماهنگ‌سازى نیازهاى نشانه‌ای، مسیریابی، آموزشى و اطلاع‌رسانى براى استفاده در محیط‌هاى شهری، ساختمان‌ها و مناسبت‌هاى مهمى چون نمایشگاه‌ها است. در طراحى نشانه، ریتم، فرم، تکنیک و قدرت اجرایى یکجا به نمایش در مى‌آید. علامت تجاری، نشانه‌آى به شکل یک نماد یا حروف نشانه است که براى شناسایى یا وحدت‌ بخشى به محصولات و خدمات و … استفاده مى‌شود.

صفحه‌ آرایى

طراحی، ترسیم، پیش‌ طرح کتاب، آگهى تبلیغی، عنوان صفحه و … که طراحى براى تعیین ظاهر و ارتباطات بین عناصرى چون تصاویر، عکس و متن تهیه مى‌کند، صفحه‌آرایى است. معمولاً تا پیش از انتخاب طرح نهایی، چندین نوع صفحه‌آرایى آماده مى‌شود تا بهترین آنها از نظر اندازه، رنگ و … تولید شود.

طراحى حروف

آرایش و تخصیص حروف در مرحله آماده‌سازى پیش از چاپ است که به چاپ از نوع فلزى (لترپرس) مربوط مى‌شود. براى انواع حروفچینى که با هر نوع سیستم حروفچینى انجام شده باشد، نیز طراحى حروف اطلاق مى‌گردد. اما طراحى حروف نوین رویکردى است در طراحى حروف که طى دههٔ ۱۹۲۰ و اوایل ۱۹۳۰ در اروپا شکل گرفت. طراحى حروف نوین بخش بسیار محسوس و مرئى مدرنیسم در طراحى گرافیک بحساب مى‌آید و تلفیقى است از آثار و نوشته‌هاى ویلیام موریس و جنبه‌هایى از جنبش‌هاى معاصر هنرى مانند کوبیسم، فوتوریسم، دادا، دِاستیل و ساختگرایی. این رویکرد ریشه در روسیه و آلمان داشت و پیروانى در هلند، چکسلواکى و لهستان.

منبع:http://www.vista.ir/?view=item&id=170

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟