نکات مهم در طراحی صفحات وب

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

نکات مهم در طراحی صفحات وب

در طراحی صفحات این نکته را در نظر داشته باشید که طیف وسیعی از سلیقه‌های مختلف، صفحه شما را مشاهده خواهند کرد.

وقتی صفحه‌ای را در یک مد تصویری، مثلا حالت ۶۰۰×۸۰۰ طراحی می کنید، بدانید که ممکن است کاربران زیادی این صفحه را در حالت

۴۸۰ ×۶۴۰ مشا هده کنند و برعکس. اگر صفحه را در حالت ۴۸۰×۶۴۰ طراحی میکنید، سعی کنید کل صفحه را درون یک جدول را وسط صفحه ببیندازید تا در کلیه حالات صفحه شما شکل اصلی خود را از دست ندهد.

بعضی از ابزارهای جدید طراحی صفحه از امکاناتی استفاده می‌کنند که در کلیه مرورگرها پشتیبانی نمی‌شود. سعی کنید صفه‌ای را که طراحی می کنیدرا در مرورگرهای مختلف مشاهده کنید تا نتیجه کار خود را بهتر ببینید. در صورتی که زمان کافی برای طراحی صفحات دارید سعی کنید برای حداقل دو نوع از مرورگرهای مختلف , صفحا ت مختلفی طراحی کنید و بعد با javaScript نوع مرورگر را شناسایی کرده و صفحه مورد نظر را برای کاربر نمایش دهید.

در طراحی صفحات وب از اصول ترکیب رنگ ها بهره بگیرید. هیچ نیازی نیست که صفحه خود را با تصاویر بزرگ وحجیم پرکنید. همیشه این نکته رادر نظر داشته باشید که صفحات شما بیشتر اوقات قرار است از طریق مودم منتقل شوند. اگر زمان انتقال تصاویر صفحه زیاد شود,به احتمال زیاد کاربرحوصله مشاهده صفحه را از دست می‌دهد و برای فرار از این موقعیت تنها کافیست دکمه Back را فشار دهد.

سعی کنید در طراحی صفحات از جداول نهایت استفاده را ببرید. هیچگونه ترسی در استفاده از جداول به خود راه ندهید.

جداول کم خرج ترین و حرفه‌ای ترین عناصر برای طراحی صفحات زیبا هستند با استفاده از جداول سعی کنید که متون خود را به زیبایی صفحه بندی کنید. از جداولی که نمایش داده نمی‌شوند و صرفا برای صفحه بندی هستند استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که افراد زیادی صفحات شما را مشاهده خواهند کرد، پس هر چه زمان بیشتری برای طراحی صفحه صرف کنید، بینندگان را بیشتر جذب خواهید کرد.

زیبایی صفحات معمولا در جز ئیات انها قرار دارد. صفحه‌ای داشته باشید که همه قسمتهای ان فعال باشند. سعی کنید گاهی کاربران را غافلگیر کنید.

این شما هستید که باید بینندگان صفحات را جذب کنید، سعی کنید در زیر صفحات تاریخ اخرین تغییرات را درج کنید و به کاربران اجازه دهید که بدانند سایت شما یک سایت فعال وبه روز است.

یک قانون در طراحی وب سایت وجود دارد که به قانون ((سه حرکتی)) معروف است.

رسیدن به اطلاعات حداکثر باید با سه حرکت و یا سه کلیک روی پیوند ها عملی شود.

به خاطر داشته باشید که شما در حال طراحی صفحات وب هستید , پس تا جایی که ممکن است بین موضوعات مرتبط به هم پیوند فیزیکی برقرار کنید.

سعی کنید در بیشتر صفحات خود , یک پیوند به صفحات اولیه سایت داشته باشید. وقتی خود شما درون یک سایت گم می شوید، چه حالی دارید؟

حتی المقدور در جاهایی که از تصاویر استفاده می‌شود, سعی کنید در زیر عکس توضیحی راجع به آن بدهید تا اگر صفحه شما با مرورگرهای متنی مشاهده شده , ان صفحه همچنان کاربردی باشد.

این نکته هنگامی که از قابلیتهای اضافی web مثل Java و Activex استفاده می کنید مهم تر است. بسیاری از مرورگرها این قابلیتها را پشتیبانی نمی‌کنند.

در سایت خود قسمتی برای نظر خواهی داشته باشید تا بتوانید نظریات کاربران واقعی خود را بدانید و به آنها ترتیب اثر دهید.

همیشه تصمیم گیرنده نهایی شما (به عنوان طراح صفحات وب) هستید. در صورتی که بعد از طراحی صفحه از ان راضی هستید بدانید که بهترین

صفحه را طراحی کرده اید. همیشه باید به یاد داشته باشیم که ((ساده زیباست ))

برای هر صفحه که طراحی می کنید , حتما عنوان (TITLE) قرار دهید. عنوان یک صفحه هویت ان را تعیین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟