کاربران وب و نکات طراحی سایت ۱

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

کاربران وب و نکات طراحی سایت ۱

یک طراح سایت باید برای فن آوری جدید و اینکه چگونه از ابزارهادر طراحی استفاده کند آماده باشد و معمولا طراحان جدیدترین سخت افزارها و نرم افزارها را به کار می گیرند. به هر جهت این انگیزه ایجاد می شود که شما باید صفحات دو طرفه دینامیکی ایجاد کنید که نرم افزارهای جدید و قدیم را حمایت کنند.

قبل از شروع مقاله به سئوالات زیر پاسخ دهید :

۱) طبق بررسی های زیادی که صورت گرفته آیا اکثر کاربر ها واقعاً صفحات وب را میخوانند؟ توضیح دهید.
۲) سئوال قبل را در نظر بگیرید بیان کنید که چگونه عادت کردن کاربران بر خواندن کاربران بر ساختار صفحه تاثیر گذار می شود ؟
۳) کدام مورد مهمتر است : مندرجات ، ساختار و یا انتشار سایت چرا ؟
۴) سرعت تقاضای کاربران وب : چگونه صفحه خود را با این تقاضا طراحی سایت می کنید ؟

● معرفی مقاله:

کیفیت مندرجات سایت شما و نمایش آن از عوامل موفقیتهای اصلی سایت هستند . یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شما در ساخت و تولید و نمایش مندرجات روی وب دارید دخالت دادن استانداردها ، تمرین ها و تعهدات رسانه های دیگر مثل چاپ میباشد.

وب رسانه متفاوت تری از بقیه رسانه های موجود است و بنابراین استانداردهای متفاوت تری برای توسعه آن نسبت به بقیه رسانه هامثل چاپ و ویدئو و سایر رسانه های سنتی وجود دارد . این فصل به شما خلاصه ای از بیشتر ملزوماتی که شما نیاز دارید برای توسعه کار آن آنها را در نظر بگیرید ارائه میدهد .

● کاربران وب و نکاتی در طراحی سایت

حدس می زنید که چه مقدار از متن صفحه وب شما به طور واقعی توسط کاربر خوانده می شود ؟ تمام آن ؟ بیشتر آن ؟ حقیقت آن است که کابران اغلب هیچ مقداری از آن را نمی خوانند . به دنبال این جمله باید گفت که در حدود ۸۰% از مردم فقط در مندرجات سایت پویش می کنند و به دنبال نکات و عبارات کلیدی می گردند . به طور متوسط ۲۵ % کاربرای در خواندن روی مانیتور نسبت به خواندن از روی چاپ آهسته تر عمل می کنند.

بنابراین ،این واقعیت چگونه بر ساختار صفحه شما اثر می گذارد ؟ به عنوان یک طرح شما باید صفحه ای ایجاد کنید که کاربران بتوانند سریع آن را کاوش کرده و اطلاعات مطالبه کرده را پیدا کنند .

بخاطر آورید که یکی از تناقضات در طراحی سایت این است که تصور کنید که وب فرم دیگری از رسانه چاپ است . هنگامی که طرح یک صفحه با مندرجات مشابه به یک مجله و یا بروشور ایجاد می کنید کاربران به طور مسلم به سایت دیگری خواهد رفت چراکه شما در نظر نگرفتید که ماهیت مطالب بر روی وب باید با دیگر رسانه ها به خصوص چاپ متفاوت باشد.هنگامی که کاربران به سایت شما می رسند اولین حسی که درآنها ایجاد می شود از اهمیت زیادی برخوردار است.

مثلا ممکن است سایت وب شما که به قصد تجارت ایجاد شده است فقط یک پنجره داشته باشد ولی به هر حال اگر به نظر مشتری غیر جذاب باشد شما مشتری خود را به رقیب خود واگذار کردید. بنابراین اگر بدانید که بازدید کنندگان فقط سایت شما را مرور می کنند متوجه خواهید شد که چرا نباید کاربران را مجبور به خواندن مطالبی کنید که برای آنها جالب نیست.

کاربران را راضی نگه دارید و آنچه را که می خواهند به آنها عطا کنید، حتما آنها به سایت شما باز خواهند گشت .(قابل ذکر است قواعد بازار یابی در سایتهای تجاری متفاوت تر از دنیای واقعی می باشد)

کاربران نمی خواهند که صفحات در هم و نا مربوط را ببینند و از طرفی محتویات و مندرجات سایت نیز ضروری است پس با این وجود ساختار و انتشار آن هر دو با هم از اهمیت برخوردار هستند. معمولا کاربران سایت شما را برای اطلاعات ویژه ای که در مورد جستجو و یا خرید و … می خواهند بازدید می کنند .

هر چقدر این عمل برای آنها آسانتر باشد، کارشان را راحت و سریعتر انجام میدهند. کاربران وب فقط علاقه مند به آنچه که می خواهند بیابند هستند . کسانی که در کارهای تجارت خرده و جزئی هستند اعتقاد بر این دارند که مشتری ها خود خواه هستند ، ولی آنها می دانند که پرداخت صورتحساب است که درهای تجارت را باز نگه می دارد و اگر شما این نکته را درک کنید صفحه ای بوجود خواهید آورد که ساختار آن اهداف تجاری کاربران را تامین کند .

سایتی نظیر سایت www.cnn.com را در نظر بگیرید . به محض ورود به سایت سریعا می توانید مرور کلی از کل سایت داشته باشید و یا به عبارت دیگر شما می توانید کل سایت را با نگاه از یک عبارت به عبارت بعدی مرور کنید و آنچه را که بخواهید خیلی سریع بدست آورید . بنابراین تمایل به دیدن مجدد سایت رادارید .سایت فوق از نمونه سایتهای موفق در جهان می باشد.

● واقعیت در طراحی سایت

یک طراح سایت باید برای فن آوری جدید و اینکه چگونه از ابزارهادر طراحی سایت استفاده کند آماده باشد و معمولا طراحان جدیدترین سخت افزارها و نرم افزارها را به کار می گیرند . به هر جهت این انگیزه ایجاد می شود که شما باید صفحات دو طرفه دینامیکی ایجاد کنید که نرم افزارهای جدید و قدیم را حمایت کنند. اکثریت استفاده کنندگان وب به جستجوی طراحی عالی وپیشرفته نیستند ولی استثنائاتی همیشه در این قواعد وجود دارند .

به هر جهت یک راهنمای خوب در هنگام طراحی سایت وجود دارد که به قرار زیر است

۱) بیشتر کاربران از مانیتورهای ۱۷ Inch یا کمتر استفاده می کنند .
۲) بیشتر کاربران با تنظیم تفکیک پذیری ۴۸۰*۶۴۰ کار می کنند .
۳) بیشتر کاربران دارای مودم های با سرعت ۵۶k هستند .
۴) اغلب کاربران مرورگرهای ورژن ۴ به پایین دارند .
۵) تعداد کمی از مردم زمان زیادی را برای بارگذاری فایلها صرف می کنند.

همواره در طراحی سایت نکات کلی بالا را در نظر داشته باشید.

ادامه مطلب…

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟