اصول برنامه نویسی وب سایت

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

اصول برنامه نویسی وب سایت

دوره اصول و مفاهیم برنامه نویسی وب سایت پس از گذشت چندین ماه مطالعه و جمع آوری مطلب تدوین شده است . این دوره تاکنون دربرخی از مراکز آموزشی بصورت کاملا” عملی و کارگاهی برگزار و اینک بصورت فشرده در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

برای یادگیری دوره فوق به چه پیش زمینه هائی نیاز است ؟

آشنائی با ویندوز و مفاهیم اولیه اینترنت مهم بوده و در عین حال می بایست شناخت لازم و اولیه با مبانی نرم افزار وجود داشته باشد. آشنائی با HTML به اندازه لازم می تواند باعث سرعت در درک و شناخت برخی از مفاهیم اولیه گردد.

از کجا می بایست شروع کرد؟

برای شروع دوره فوق تعیین مختصات نقطه شروع ، حقیقتا” کار مشکلی بنظر می آید . مشکل از بعد گستردگی بسیار زیاد مطالب مرتبط با موضوع دوره. شرط اولیه حرکت ، تعیین نقطه شروع است و می بایست قبل از حرکت جایگاه فعلی خود را بدرستی مشخص و با تعیین دقیق اهداف بتوان در سریعترین زمان و صرف کمترین هزینه ها خصوصا” منبع گرانقدر زمان ، به خواسته های خود نائل گردیم. امروزه فرصت کسب تجارب بصورت موازی وجود نداشته و می بایست با برنامه ریزی بعمل آمده با دقت و سرعت بسمت اهداف خود حرکت نمود. در این راستا لازم است، بمحض کسب تجارب موفقیت آمیز آنان را مستند و در اختیار دیگران قرار داد. چراکه می خواهیم نسل بعد از نقطه ای شروع نماید که ما رسالت خود را تا بدان نقطه رسانده ایم نه اینکه از نقطه ای شروع نمایند که ما نیز از همان نقطه شروع کرده بودیم. بر همین اساس و با توجه به تفکرات فوق دوره اصول برنامه نویسی تحت وب، تدوین و طراحی گردیده است.

بمنظور آشنائی با اصول و مفاهیم برنامه نویسی وب سایت لازم است که بر روی دو موضوع بصورت اصولی متمرکز گردد. اولین موضوع شناخت مفاهیم اولیه برنامه نویسی وب سایت بهمراه بررسی چالش های موجود است. با بررسی موضوع فوق و دنبال نمودن وضعیت طراحی و پیاده سازی نرم افزار از گذشته تاکنون ، بدنبال یافتن پاسخی مناسب برای شناخت معماری بکارگرفته شده بمنظور طراحی و پیاده سازی برنامه های تحت وب هستیم. پس از یافتن پاسخ مناسب، به تشریح آناتومی بستر فوق پرداخته و ضمن بررسی مدل های تئوری به مدل های منطقی و در نهایت به مدل های فیزیکی موجود اشاره خواهد شد.

دومین موضوع که می بایست بر روی آن متمرکز و شناخت لازم بوجود آید مقوله وب بعنوان یکی از مهمترین سرویس های موجود بر روی اینترنت است. در این بخش ضمن بررسی مفاهیم اولیه ، به تبین جایگاه صفحات وب خواهیم پرداخت. در این راستا لازم است که با دقت رفتار صفحات وب را از بعد تهیه و ارائه اطلاعات دنبال و به مفهوم صفحات وب ایستا و پویا دست یابیم . پس از طی کردن مسیر فوق می توان تعاریف متفاوتی از برنامه نویسی وب سایت را ارائه و یک مدل جامع و همگن از بعد طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای تحت وب را ارائه نمود. پس از ارائه مدل فوق که یک مدل مفهومی چهار لایه خواهد بود ، بر روی هر لایه متمرکز و ضمن تبین چایگاه آن به بررسی تکنولوژی های مربوط در هر لایه و محدوده استفاده از تکنولوژی های فوق خواهیم پرداخت. در این دوره سعی خواهد شد که بمنظور شناخت عملی از جایگاه و موقعیت هر یک از تکنولوژی های مربوط ، مثال هائی نیز آورده شده تا ضمن بحث بر روی آنان به درک و شناخت عملی نسبت به هر یک از موارد گفته شده نائل گردیم.

منبع: http://www.srco.ir/tutorial/StartWhere.asp

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟