طراحی قالب وب سایت

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

طراحی قالب وب سایت و طراحی وب سایت با قالب های پیش ساخته

اگر در هماهنگ کردن رنگها مشکل دارید، اگر نسبت به معیارهای زیبا شناسی خود تردید دارید و اگر در مورد طراحی اطلاعاتی ندارید، می توانید با کمترین تلاش یک وب سایت زیبا برای خود بسازید.

اگر چه طراحی وب سایت هم یک هنر است و هم یک مهارت و حیطه های تخصصی مختلفی را در بر می گیرد که یادگیری آنها به زمان نیاز دارد، اما راه دیگری نیز وجود دارد. اگر در اینترنت جست وجو کنید، سایت های زیادی را خواهید یافت که قالب وب سایت را عرضه کرده و یا حتی به طور رایگان ارایه می کنند .قالبی که به این طریق دریافت می کنید معمولا مجموعه ای از چند صفحه وب با تصاویر و رهنمودهای پیمایش است .فقط کافی است تغییرات لازم را در متن به وجود آورید و یا یک یا چند تصویر جدید به آن اضافه کنید تا سایت شما ظرف چند دقیقه آماده انتقال به وب سرور شود.

این روش، از برخی جهات بسیار جذاب است .اکثر طراحانی که در سطح حرفه ای کار می کنند، قالب ها را به کار می برند. آنها به طور قطع هر بار از صفر شروع نمی کنند، بلکه یک طرح پایه را که قبلا داشته اند، انتخاب کرده و آن را براساس نیازهای شما سفارشی می کنند. به این ترتیب، اگر اراده کنید، لزومی ندارد برای انجام این کار هزینه ای بپردازید.

البته سفارشی کردن قالب ها هم چندان ساده نیست، به ویژه در ارتباط با پیمایش در سایت. برای مثال اگر قالبی برای اشاره به بخشهای مختلف یک سایت از دکمه های گرافیکی استفاده کرده باشد، نمی توان تعداد دکمه ها را براساس نیاز شخصی تغییر داد. اضافه کردن عناوین و توضیحات نیز دشوار است .بعضی از قالب ها با یک فایل PSD عرضه می شوند که در صورت در اختیار داشتن برنامه فتوشاپ و مهارت در استفاده از آن، مفید هستند .یک قالب دیگر ممکن است برای کمک به کاربران در پیمایش، از منوهای تجملی DHTML ، استفاده کند. این ویژگی معمولا مشکلی به وجود نمی آورد، البته در صورتی که بتوانید به آسانی و در صورت لزوم، گزینه ها و نحوه کار آن را تغییر دهید. امکان دارد ایجاد یک تغییر ساعتها طول بکشد، در حالی که طراحان با تجربه می توانند ظرف ۳۰ ثانیه این تغییرات را به وجود آورند.
بنابراین، بهتر است قالب وب سایت با تعداد زیادی فایل Help همراه بوده و در صورت لزوم از پشتیبانی پست الکترونیک، بهره مند باشند.

آیا می توان حقیقتا از طریق یک قالب، وب سایتی با ظاهر حرفه ای ایجاد کرد‚ این کار به چه مدت زمان نیاز دارد و مشکلاتی که ممکن است با آنها مواجه شوید، کدامند‚ برای دستیابی به پاسخ این سیوالات، ده سایت پرطرفدار عرضه کننده قالب را مورد ارزیابی قرار دادیم که در زیر به بررسی امکانات و ویژگی های آنها می پردازیم:

Template Monster (1به آدرس(www.templatemonster.com)

این سایت برای کسانی که نظر خاصی درباره ظاهر سایت خود ندارند، مکان مناسبی است .در این سایت، صدها قالب، معرفی و لوگوی Flash و روشهای جست وجو برای رسیدن به سبک مورد نیاز کاربران ارایه شده است. اکثر قالب ها، از قالب HTML استفاده کرده اند، اما تعداد زیادی سایت Flash نیز در دسترس است. طرحها رنگی، زیبا، جذاب و حرفه ای هستند، اما گاه میزان پیچیدگی تعداد تصاویر و مقدار متن آنها زیاد است .این الگوها غالبا سبک مشخصی دارند و ممکن است با سلیقه همه هماهنگ نباشند .قیمت این قالب ها بین ۳۰ تا ۶۰ دلار است. اگر گزینه Unique Price را انتخاب کرده و هزینه آن را بپردازید، الگوی منتخب شما دیگر در سایت ظاهر نخواهد شد.

البته این نظر بسیار خوبی است، اما پرداخت ۶۰۰ دلار برای قالب وب سایت اختصاصی، با بودجه بسیاری از کاربران سازگار نیست. سفارشی کردن یک قالب ممکن است برای بعضی از کاربران، دشوار باشد .ایجاد تغییر در متن یک صفحه خام HTML مشکل نیست، اما ایجاد تغییر در تصاویر، داستان دیگری است .برای مثال، نمونه ارایه شده با یک منوی پیمایش همراه است که به شش تصویر JPEGخالی، تقسیم شده است .اضافه کردن متن پیمایش مورد نیاز محصولات، خدمات، معرفی عملکرد سایت و غیره باید به وسیله خودتان انجام شود، بنابراین هر چه تعداد پیوندها کمتر باشد، کار شما ساده تر است .اسامی بخشها نیز بهتر است کوتاه باشند تا در فضای تصویر بگنجند.
اگر چه این سایت برای مبتدیان بهترین انتخاب نیست، اما برای طراحانی که قدری در طراحی صفحات وب تجربه دارند، نمونه های جالبی ارایه می کند .اگر با گرافیک و زبان HTML آشنا هستید و فقط در زمینه مهارتهای طراحی پیشرفته به کمک نیاز دارید، مراجعه به این سایت به نفع شماست.

Steves Templates (2به آدرس (www.steves-templates.com)

اگر با استفاده از کلمات کلیدی در گوگل جست وجو کنید، سایت Steves Templates درصدر فهرست ظاهر خواهد شد. البته درصدر فهرست بودن یک امتیاز است، اما آیا این سایت واقعا سزاوار این امتیاز است‚ یکی از مزایای این سایت این است که ۳۲ قالب را به طور رایگان در اختیار شما قرار می دهد، البته در صورتی که در صفحه وب خود یک پیوند به این سایت درج کنید .اکثر طرحها، قدیمی و بی|روح هستند و فقط برای صفحات شخصی ساده مناسبند.

قالب های غیر رایگان به مراتب بهترند و طرحهای ساده و زیبایی دارند که به سرعت قابل انتقالند .بعضی از آنها به عنوان صفحات آغازین زیبا، قابل قبولند و بعضی دیگر برای وب سایت های ساده تجاری مناسبند. همچنین این سایت دستور العمل های online برای استفاده از قالب ها را در اختیار دارد.

این دستورالعمل ها شامل اطلاعات کلی درباره غیرفشرده کردن فایل های دریافت شده از شبکه، سفارشی کردن منوها و پیوندها و ارسال صفحات طراحی شده به اینترنت هستند .اگر در جست وجوی طرحهای اصیل هستید، این سایت انتظار شما را برآورده نمی کند، اما اگر به محتوا بیش از جلوه ظاهری اهمیت می دهید، این سایت به طور قطع ارزش امتحان کردن را دارد.

Sitebeans (3به آدرس(www.sitebeans.com)

قالب های این سایت با قیمت تقریبی ۵۰ دلار، به هیچ وجه بهترین انتخاب در بین سایتهای مشابه نیستند، اما با این حال چند امتیاز مهم دارند .در وهله اول، با پرداخت این مبلغ، پنج قالب سایت دریافت می کنید .اگر اولین انتخابتان پس از آنکه آن را سفارشی کردید مطابق میلتان نبود، هنوز چهار قالب دیگر برای امتحان کردن دارید که این امکان، امتیاز قابل توجهی است .در وهله دوم، قالب های این سایت برخلاف اکثر سایتهای مشابه، از وب سایت های پنج صفحه ای تشکیل شده اند .

صفحات، تصاویر مختلفی دارند که با پیوند مربوطه هماهنگی داشته و تقریبا بلافاصله یک سایت حاضر و آماده را در اختیار مشتریان قرار می دهند. برای سهولت بخشیدن به ایجاد تغییرات، عنوان سایت و پیوندهای اصلی پیمایش، در یک فایل جاوا اسکریپت ذخیره شده اند. (settings.js) برای تغییر پیوند پیش فرضCustomer ، در برنامه Notepad فایل settings.js را باز کنید و خط var menu4= “Customers” را به var menu4=”Support” تغییر دهید. متاسفانه محدودبودن انتخابها در این سایت یک مشکل اساسی است، اما به زودی قالب هایTechnology ، Funny و Flash نیز به آن افزوده خواهند شد. قالب ها از ساختار منسجمی برخوردارند و استفاده از آنها، آسان است.

Pagekits (4به آدرس(www.elated.com/pagekits)

قالب وب سایت رایگان این سایت به مراتب از قالب های ارایه شده در سایتSteves ، زیباترند و در بسیاری از موارد بسیار حرفه ای به نظر می رسند. اکثر صفحات ایجاد شده با این قالب ها بزرگ، نامتعارف و رنگارنگ هستند و ممکن است برای سایتهای تجاری مناسب نباشند .به علاوه، در بعضی از صفحات، کاربران ناگزیر خواهند شد برای یافتن پیوندهای پیمایش، تمام صفحه نمایش را مرور کنند و این مسیله قدری آزاردهنده است.

در این سایت، کاربران می توانند از بین ۳۹ سبک مختلف، سبک دلخواه خود را انتخاب کنند. هر یک از سبک ها مجموعه ای از صفحات HTML منتخب دارند که مقدار تغییرات لازم را به حداقل می رسانند. به علاوه می توانید فایلهای PSD فتوشاپ را نیز از اینترنت دریافت کنید.

این فایلها به ایجاد تغییر در تصاویر سهولت می بخشند. متاسفانه برای شروع کار دستورالعملهای کافی ارایه نشده است، اما اکثر کاربران می توانند به سرعت، محتوای مورد نظر خود را به نمونه های ارایه شده اضافه کنند. اگر نمونه های ارایه شده در این سایت بیش از حد شلوغ و تجملی هستند، می توانید به سایت اصلی PageKits www.pagekits.com مراجعه کرده و نمونه های ساده تر را مشاهده کنید.

Design Galaxy (5به آدرس(www.designgalaxy.com)

در این سایت محصولات متنوعی ارایه می شود: از قبیل فایل های HTML ساده، قالب هایFlash ، طرحهای فتوشاپ، قالب های PowerPoint و لوگوهای سفارشی .از نظر طراحی، اکثر صفحه ها ظاهر حرفه ای و تجاری دارند و به نمونه های ارایه شده در سایت Template Monsterشبیه اند، با این تفاوت که بسیاری از نمونه های این سایت، از نظر متن از Template Monster سنگین ترند. صفحات براساس موضوع طبقه بندی نشده اند، بنابراین کاربران باید ۲۲۲ نمونه کوچک را بررسی کرده و در میان آنها قالب مورد نظر خود را بیابند .این سایت ۱۴ قالب Flash نیز ارایه می کند. بهتر است پیش از انتخاب الگو از این سایت، بخش Terms of Usage را به دقت مطالعه کنید .اگر بخواهید از این قالب ها در مکان دیگری به جز سایت استفاده کنید، باید یک قالب دیگر خریداری کنید .در این سایت تعدادی قالب HTML نسبتا ارزان وجود دارد، تعدادی قالب رایگان نیز ارایه شده است، اما باید برای دریافت آنها ثبت نام کنید.

Free Layouts (6به آدرس(www.freelayouts.com)

این سایت، صدها قالب HTMLو Flashرا به صورت رایگان ارایه می کند و به علاوه تعداد اندکی آگهی تبلیغاتی دارد .همچنین این سایت به کاربران خود امکان می دهد قالبها را درجه بندی کنند .پیمایش در این سایت آسان است .تعداد قالب های انتخاب شده، ثبت می شود. پرطرفدارترین قالب این سایت تقریبا ۴۴۰۰۰ بار از شبکه دریافت (download) شده است، بنابراین انتظار نداشته باشید سایت شما با این قالب، منحصر به فرد به نظر برسد .بعضی از قالب ها طرحهای بسیار جذابی دارند و به صورت خلاقانه از تصاویر استفاده کرده اند و بعضی دیگر کاملا غیرحرفه ای به نظر می رسند. همچنین سبکهای جدیتری برای استفاده تجاری نیز موجود است .بعضی از ابداع کنندگان قالب ها از کاربران می خواهند در صورت استفاده از قالب آنها، در وب سایت خود پیوندی به این سایت ارایه کنند. این بهای سنگینی برای دریافت یک قالب رایگان نیست و این سایت برای کسانی که می خواهند در طراحی صفحات وب ایده های مختلفی را ببینند، مکان بسیار جالبی است.

SWiSHzone (7به آدرس(www.swishzone.com)

با انتخاب یک قالبFlash ، سایت شما از سایتهای کسل کننده و مبتنی برHTML، کاملا متمایز می شود .البته قبل از ایجاد تغییر در این قالب ها باید یک نسخه از برنامه Flash تهیه کنید. با این حال، برای ایجاد یک سایت Flash بدون نصب Flash یا Flash MX نیز راهی وجود دارد و آن استفاده از یک برنامه جالب به نام SWiSH2 است که قیمت آن حدود ۵۰ دلار است، اما می تواند از بیش از ۱۵۰ افکت پشتیبانی کرده و امکان ایجاد انیمیشن، rollover ، فیلمهایintro ، ابراز جالب پیمایش در سایت و غیره را فراهم می کند. تعداد محدودی قالب با SWiSH2 ارایه میشود که در مقایسه با قالبهای موجود در برنامههای دیگر، بسیار زیبا و جذابند .هر یک از قالب ها با یک مقدمههمراه بوده و از تصاویر به صورت خلاقانه استفاده شده است. قالب ها به عنوان صفحه یک سایت تجاری و یا سایت شخصی مناسب هستند.

سایت SWiSHzone نمایش زنده از هر قالب ارایه می دهد که قبل از خرید به کاربران کمک میکند تا نحوه کار آن را ببینند .قیمت الگوها در این سایت در حدود ۲۵ دلار است، اما برای سفارشی کردن سایت، کاربران باید برنامه SWiSH2 را نیز خریداری کنند .یک نسخه آزمایشی از این برنامه و تعداد زیادی فیلم نمونه از سایتهایی که دیگران ساخته اند نیز در این سایت ارایه می شود. راهنماییهای لازم برای شروع کار بسیار موثرند.

Basic Templates (8به آدرس(www.basictemplates.com)

این سایت از نظر نحوه کار به سایت BoxedArt بسیار شبیه است. کاربران با پرداخت یک حق اشتراک سالیانه،هر چیزی را که مایل باشند از این سایت دریافت می کنند. انتخاب دیگر، پرداخت ۵ دلار برای هر قالب است .متاسفانه در مقایسه با سایت های BoxedArt وTemplate Monster ، طرحها از استاندارد بالایی برخوردار نیستند. بسیاری از قالب ها به هم شبیه اند: همان نوار پیمایش در سمت چپ و لوگو در گوشه چپ بالای صفحه که در همه جا می بینیم. بسیاری از قالب ها از تصاویر استفاده کافی نکرده اند، از این رو قدری کسل کننده به نظر می رسند. اما در عوض، انتقال آنها از اینترنت بسیار سریع صورت می گیرد .در این سایت قالب های Flash ، ابزار پیمایش و انیمیشن وجود ندارد و فقط صفحه HTML ارایه می شود. اما قالب ها بسیار منسجم هستند .استفاده دقیق از فایلهای CSS، به همراه ابزاری چون rollover پیوندها، iframe ها، کادرهای برقراری ارتباط (login) و غیره، ایجاد تغییر در جلوه ظاهری سایت را بسیار آسان می کند. دریافت مجوز قالب نیز امتیاز دیگری است .اگر یک طراح وب هستید، می توانید یک پروفایل را به هر تعداد از مشتریان خود که مایل باشید، دوباره بفروشید. اما این امتیاز به تنهایی کافی نیست. برای جبران هزینه ها، بهتر است قالب را با قیمت ارزانتر، از یکی از سایتهای رقیب خریداری کنید.

BoxedArt (9به آدرس(www.boxedart.com )

اکثر سایت های ارایه کننده قالب وب سایت، یک مشکل اصلی دارند و آن این است که کاربران نمی توانند قبل از خرید الگوها، آنها را امتحان کنند. اما در این سایت، چنین مشکلی وجود ندارد و کاربران می توانند پس از پرداخت یک هزینه ثابت سالیانه، هر چیزی را که مایل باشند از این سایت دریافت کنند. بسیاری از طرحها، به طرحهای ارایه شده در Template Monsterشبیه اند .این طرحها بسیار رنگارنگ بوده و تعداد زیادی عکس دارند .سبک آنها نیز، زیبا و حرفه ای است و برای سایت های تجارت الکترونیکی و شرکتهای چند ملیتی نیز مناسب اند .طبق معمول، یک یا دو صفحه HTML و یک فایل PSD نیز برای ایجاد تغییر در تصاویر وجود دارد. این سایت ابزارهای گرافیکی پیمایش، قالب ها و دکمه هایFlash ، قالب های لوگو، انیمیشن های سه بعدی و تعدادی نماد و کاراکتر شبیه به کارتون، ارایه می دهد.

Flash Easy (10به آدرس(www.flasheasy.com)

سفارشی کردن یک قالبFlash ، معمولا مستلزم مهارت در برنامه نویسی با نسخه کامل Flash MX یا ابزاری چون SWiSH2 است، مگر اینکه کاربران به سایت FlashEasy مراجعه کنند .با استفاده از قالب های ارایه شده در این سایت، کاربران متن خود را به یک فایل خاص اضافه می کنند، تصاویر مورد نیاز را در یک پوشه قرار می دهند و بدین ترتیب، سایت آنها آماده می شود .این سایت نه تنها کاربران را در ساخت وب سایت راهنمایی می کند، بلکه یک نسخه آزمایشی از قالب سایت مورد نظر را قبل از خرید، در اختیار مشتریان قرار می دهد.

این قالب یک آرم دارد که به کاربران اجازه استفاده از آن را در اینترنت نمی دهد، اما از سایر جهات کامل است. قالب های این سایت با آموزش کلی Flash برای راه اندازی صفحات وب همراه است .اکثر گامها در این متن، آموزشی و مستلزم ویرایش یک فایل متنی است که یا با Notepad و یا با ویراستار اختصاصی FlashEasy که سایت با اکثر قالب وب سایت ارایه می دهد، انجام می شود. تعداد قالب های ارایه شده در این سایت محدود است، اما طرحها از کیفیت بالایی برخوردارند و برای استفاده شخصی و تجاری مناسبند.

مترجم: ثریا پاک نظر – منبع: http://atalebi.com

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟