نمای کلی تکنولوژی

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

نمای کلی تکنولوژی

از آنجا که توضیح همه تکنولوژی که ما برای بسیاری از محصولات و خدمات ایجاد کرده ایم تنها در یک صفحه مشکل است، در اینجا نگاهی اجمالی بر برخی از تکنولوژی ها و اصول تکنیکی با اهمیت نهفته بر محصولاتمان وجود دارد.

جستجو

یابنده مشترک (Larry Page) زمانی بهترین موتور جستجو را به عنوان چیزی که “دقیقا منظورتان را میفهمد و ان چه را میخواهید به شما میدهد” توضیح داده است. نمیتوانیم ادعا کنیم که گوگل به طور قطعی یا صد در صد همه چیز را به ان میفرستد ، اما همیشه بر تکنولوژی ها ی جدیدی کار میکنیم که سعی میکند همه گوگل را به ایده ال نزدیک کند.

قبل از این که سوال خود را در بخش جستجو وارد کنید، گوگل به طور مستمر با برنامه های نرم افزاری به نام پیمایشگر ها یا گوگل بوت “Googlebots” ها وب را در زمان واقعی می پیماید. یک جستجو گر صفحه را مشاهده، مطالب را کپی وان لینک ها را ازان صفحه به صفحاتی که به آن لینک شده اند دنبال میکند ، با تکرار این فرایند بالغ بر میلیار ها صفحه را در وب پیمایش می کند.

سپس گوگل این صفحات را پردازش و شاخصی برای ان ایجاد میکند ، بیشتر شبیه شاخصی در آخر کتاب. اگر تصور کنید که وب همانند یک کتاب حجیم است، انگاه شاخص گوگل لیستی از همه کلمات بر آن صفحات و جایی که آنها قرار دارند، همچنین اطلاعات درباره آن لینک ها از آن صفحات و از این قبیل است.

زمانی سوال خود را در باکس جستجوی گوگل تایپ می کنید، سوال شما به ماشین های گوگل فرستاده می شود و با همه پوشه های ذخیره شده در شاخص ما جهت تعیین بالاترین تطابق مناسب مقایسه می شود. در کمتر از ثانیه، سیستم ما یک لیست از مرتبط ترین صفحات را فراهم میکند و همچنین قسمت ها و تکه های متن، تصاویر، ویدئو و بیشتر از این قبیل موارد را تعیین می کند. چیزی که شما دریافت میکنید لیستی از نتایج جستجو با اطلاعات مرتبط برگزیده در “اسنیپت ها” (خلاصه از متن) زیر هر نتیجه است.

توضیح مبنای پیمایش، شاخص گذاری، و فرایند های به کار بردن موتور جستجو تنها بخشی از داستان است.

دیگر ملزومات اصلی از سرچ گوگل شامل:

ارتباط: همانطور که لری پیش تر گفته بود ، ما میخواهیم ” دقیقا هر ان را چه میخواهید “به شما برگردانیم. زمانی که گوگل پیدا شد، PageRank یک کلید ابداع بود ، تکنولوژی ای که اهمیت یک وب پیج را بوسیله جستجو در دیگر صفحات لینک شده به آن، همچنین دیگر داده ها را تعیین میکرد. امروزه ما بیشتر از ۲۰۰ سیگنال ، که در بر گیرنده PageRank است جهت مرتب کردن وب سایت ها استفاده میکنیم، واین الگوریتم ها را به طور هفته ای به روز میکنیم. برای مثال، نتایج جستجوی شخصی شده را بر اساس تاریخ و موقعیت وبتان ارائه می دهیم.

جامعیت: گوگل در سال ۱۹۹۸ تنها با ۲۵ میلیون صفحه شروع کرد، که تنها بخش کوچکی از وب به شمار می رفت. امروزه ما میلیارد ها و میلیاردها وب پیج را شاخص گذاری می کنیم، و شاخص ما به طور سرانگشتی ۱۰۰ میلیون گیگابایت است. ما سرمایه گذاری جهت توسعه جامعیت خدماتمان را ادامه می دهیم. در سال ۲۰۰۷ جستجوی فراگیر را معرفی کردیم، که با یکی کردن تصاویر ، ویدئو ها، اخبار، کتاب ها، نتایج جستجو را جامع تر کرده است.

تازگی: در روز های آغازین، گوگل بوتها هر سه یا چهار ماه وب را پیمایش میکردند که باعث میشد اطلاعاتی که در گوگل پیدا میکردید به طور معمول به روز نباشند. امروزه به طور مستمر با هدف اطمینان از این که آن چه پیدا میکنید جدید ترین اخبار است وب را پیمایش میکنیم، بلاگ ها تنها بعد از دقایقی یا حتی ثانیه هایی بعد از پست شدن به روز می شوند. با زمان دقیق جستجو، قادر هستیم موضوع های پراکنده را از یک مجموعه منبع فراگیر تنها لحظاتی بعد از رخداد حوادث انها را عرضه کنیم.

سرعت: میانگین زمان پاسخ گویی به سوال تقریبا یک چهارم ثانیه است. در مقایسه، میانگین یک پلک بر هم زدن یک دهم ثانیه است. سرعت یک الویت در امر جستجو به شمار میرود ، به همین دلیل است که به طور کلی ما مشخصه های جدید را اگر سرویس را کند کنند ایجاد نمی کنیم. در عوض، مهندسان جستجو همیشه نه فقط بر مشخصه های جدید ، بلکه بر راه هایی که جستجو را سریع تر می کند نیز کار می کنند. بعلاوه جهت کد گذاری هدفمند، در پشت خط سیستم های کامپوتری توزیع کننده ای را پیرامون گویی که شما را از دست یابی سریع پاسخ ها مطمئن میکند را ایجاد کرده ایم. با تکنولوژی هایی از قبیل اتو کامپلیت و گوگل اینستنت، به شما کمک میکنیم نتایج مواردی که به جستجوی آن هستید حتی قبل از تمام کردن تایپ ان بدست آورید.

ترجمه: گوگل سئو

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟