وب سایت ها در جستجوی ترافیک

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

وب سایت ها در جستجوی ترافیک

برای این که کاربران اینترنت به یک وب سایت دسترسی پیدا کنند و از آن بهره گیرند، به موتورهای جستجو روی می آورند یا به عبارتی موتورهای جستجو ابزارهایی هستند که مجاری شناختن یک وب سایتاند.

نشانگر در اینجا از مسئله ای صحبت خواهیم کرد که صاحبان وب سایت ها به خوبی با آن آشنایند. برای این که کاربران اینترنت به یک وب سایت دسترسی پیدا کنند و از آن بهره گیرند، به موتورهای جستجو روی می آورند یا به عبارتی موتورهای جستجو ابزارهایی هستند که مجاری شناختن یک وب سایت اند. صاحبان وب سایت ها- چه تازه کاران و چه آنهایی که مدتهاست در اینترنت حضور دارند- با این مشکل رو به رو هستند که چطور سایت خود را در اینترنت به کاربران بشناسانند وهمچنان جایگاه آن را در ایندکس های جستجوی اینترنتی حفظ کرده یا ارتقا دهند.

در گذشته موتورهای جستجو قادر بودند آن سایت هایی که ارزش چندانی نداشته محتوایشان غنی نبود یا ساختار ضعیفی داشتند را حذف کرده کنار بگذارند ولی اکنون اوضاع فرق کرده است. «حقه ها» و روش هایی بودند که پیش از این برای افزایش ترافیک سایت به کار میرفتند و برخی صاحبان وب سایت ها به آنها روی می آورند.

ولی این میانبرها نه تنها دیگر امروز کارایی ندارند بلکه سایت را محدودتر نیز میکنند. اگر کسی بخواهد ترافیک سایتش را به حداکثر برساند و حتی فقط از خطوط راهنمای موتور جستجو استفاده کند، باز هم کارش چندان راحت نخواهد بود. گاهی ممکن است رتبه وب سایت در رده بندی ایندکسهای موتور جستجو افت کند یا حتی به کلی حذف شود.
چندی پیش تعداد لینک هایی که به یک وب سایت وارد میشدند معیار توانمندی و شهرت وب سایت بود و موتورهای جستجو هم این معیار را پذیرفته بودند. ولی اگر صاحب یک وب سایت بخواهد تنها برای افزایش شهرت و تعداد بازدیدکنندگان، لینکهای گوناگونی در سایت خود قرار دهد، بسیار احتمال دارد که تاثیر عکس بر جا گذارد.

لینک ها باید مبداء و مقصدی مرتبط با محتوای وب سایت داشته باشند چرا که اگر کاربر یکی از این لینکها را امتحان کند و ببیند که به سایتی غیرمرتبط به موضوع دلخواهش وارد شده، در خواهد یافت که این وب سایت و لینک های آن، نمیتوانند خواسته او را برآورده کرده فقط وقتش را تلف خواهد کرد. چند راه میانبر وحقه اینترنتی هستند که ممکن است برای افزایش ترافیک سایت مناسب به نظر بیایند ولی در واقع یک وب سایت را محدود میکنند و اصلا در این جهت سودمند نیستند.

● این راهها عبارتند از:

▪️ بعضی ممکن است نسخه ای از وب سایت شان را در موتور جستجو قرار دهند که رتبه خوبی در ایندکس موتور جستجو کسب کند ولی آنچه که به کاربر عرضه میکنند با آن نسخه تفاوت دارد.

▪️ کلمات کلیدی مبنای اصلی جستجو و یافتن یک وب سایت هستند. این عده این کلمات را به وفور و تکراری در محتوای سایت به کار میبرند تا موتور جستجو مرتبه آنها را در ایندکس خود بالا ببرد و نام وب سایتشان را جزء اولین نامهای یافت شده پیش چشمان کاربر ظاهر کند. ولی حقه اینجاست که بسیاری از این کلمات در واقع همرنگ پس زمینه وب سایت هستند.

▪️ نکته بعدی که باز هم به ظاهر کارساز و در اصل زیانبار است تکرار صفحات با همان محتوای قبلی است که صاحب وب سایت چندین صفحه از وب سایت را بدون تغییر در محتوا تکرار میکند.

▪️ خلق صفحاتی که فقط برای موتور جستجو باز هستند و برای کاربر وجود ندارند، حقه دیگریست.

▪️ گاهی هم وب سایت را در لیستی از سایتها وارد میکنند که با پرسش و واژههایی غیرمرتبط با محتوای آن سایت، ظاهر میشوند.
قانون طلایی درجه بندی ایندکس موتورهای جستجو اینست که: «اگر سعی کنید وب سایت خودتان را در لیستی از سایت ها وارد کنید که با پرسش ها و کلماتی غیر مرتبط با محتوای سایت شما، ظاهر میشوند، تنها امکان بسته شدن وب سایت تان را بالا بردهاید.»

تمامی گفته های بالا یک مفهوم را در خود دارند و آن اینست که اگر میخواهید یک وب سایت پرطرفدار و پرترافیک داشته باشید، به تاکتیکها و حقه های میانبر متوسل نشوید و به غنی کردن و تقویت محتوا و ساختار وب سایت بپردازید. فراموش نکنید که وب سایت خود را برای اطلاع رسانی یا خدمات دهی خلق نمودهاید پس به این اهداف تمرکز کنید. قانون طلایی دیگر اینست که «وب سایتی فراهم کنید که در ذهن کاربران جایگیر شده، ثبت گردد.»
روزنامه تفاهم
مترجم: آذین صحابی

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟