کلیک بیشتر ،رنک بالاتر

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

زمانی که وب سایت شما به رده های اول نتایج در جستجو راه پیدا میکند , درصد کلیک هایی که برروی وب سایت شما میشود مورد تعیین کننده ای در نگه داشتن وب سایت شما در این رتبه است . زمانی که شما سعی کنید تا درصد کلیک هایی که برروی وب سایت شما انجام میشود را افزایش دهید نه تنها به نگهداری رنک و موقعیت فعلی وب سایتتان کمک میکنید بلکه به مرور زمان این رنک را بهبود خواهید بخشید .

به دست آوردن یک رنک بالا برای کلمه و یا ترکیبات رقابتی سخت است ,  اما نگهداری آن هم به همین اندازه سخت است . الگوریتم گوگل به انها اجازه میدهد تا درصد کلیک های انجام شده برروی وب سایت شما را بررسی کنند تا متوجه شوند که آیا وب سایت شما در رتبه ای است که مستحق آن است .

درک نحوه عملکرد

خودتان را به جای گوگل بگذارید . اگر هدف اصلی شما نمایش مرتبط ترین نتایج به بازدیدکنندگان باشد ,  پس شما باید بتوانید نتایج را بر اساس وزن وب سایت ها آماده کنید ,  اما با میلیونها جستجو که در طول روز انجام میشود ,   بازدیدکنندگان میتوانند با نمایش انتخابشان یک نیروی کمکی در این رقابت بین موتورجستجوها باشند .

به عنوان مثال اگر وب سایت شما برای کلمه “جستجو” در رده چهارم قرارگرفته باشد ,  اما بیش از ۷۰ درصد کاربران برروی نتیجه پنجم کلیک کنند ,  پس به نظر می آید که وب سایت شما باید در رده ۵ و وب سایت رده ۵ در جایگاه شما قرار بگیرد . موقعیت وب سایت آنها قاعدتا بهتر خواهد شد چون تعداد کلیک های بیشتری نسبت به شما برروی وب سایت آنها میشود . که بر این اساس سایت های محبوب و معروف تری در رده های بالاتر قرار میگیرند چون کاربران را به مرتبط ترین نتیجه میرسانند . به عنوان یک بهینه ساز ممکن است به نظر بیاید که این کار باعث میشود که توانایی شما برای نگه داشتن یک وب سایت در نتایج برتر کاهش یابد ,   در حالی که این نتیجه گیری درست نیست .

 

نگهداری و افزایش رنکینگ

برای بهبود موقعیت وب سایت خود در نتایج جستجو و افزایش این رتبه ,   شما باید به پنل مدیران وب سایتهای گوگل  Google Webmaster Tools   دسترسی داشته و آن را تایید کرده باشید .

زمانی که این کار انجام شد شما حدود ۱ الی ۲ هفته وقت نیاز دارید تا اطلاعات در مورد وب سایت شما جمع آوری شوند . زمانی که این جمع آوری اطلاعات به اتمام رسید شما یک نمونه بزرگ از کلمات کلیدی که جستجو شده و کاربران در آن نتایج برروی وب سایت شما کلیک کرده اند ,   خواهید داشت . ( Top Search Queries )

این اطلاعات به شما خواهد گفت که برای هر کلمه چه تعداد کلیک دریافت کرده اید و در حال حاضر در نتایج هر کلمه وب سایت شما در چه رتبه ای قرار گرفته است . بیشترین کلمات جستجو شده و موقعیت خود را در نتایج مربوط به آن کلمه مرور کنید .

به عنوان مثال ممکن است وب سایت شما در حال حاضر برای کلمه “جستجو” در رده ۴ باشد و ۱۲ درصد کاربران که |جستجو” را درخواست کرده اند برروی وب سایت شما کلیک کرده اند . در حالی که ممکن است در نتایج گذشته وب سایت شما در رده ۲ از نتایج بوده و فقط ۴ درصد کاربران برروی آن کلیک کرده اند . واضح است که چرا رتبه شما پایین تر آمده است ! چون وب سایت هایی با کلیک بیشتر در صدر نتایج جستجو قرار خواهند گرفت . حالا شما میتوانید ۲ عکس العمل داشته باشید :

اول اینکه این روند را طبیعی بنامید و بگویید که آن سایت کلیک بیشتری داشته ولی ما هنوز در رده ۴ هستیم  . یا سعی کنید متوجه شوید که چه دلیلی باعث شده است که کاربران برروی دیگر وب سایت ها کلیک کنند و با ایجاد تغییرات مورد نیاز موقعیت خود را افزایش دهید .

 

افزایش کلیک کاربران برروی وب سایت شما

برای افزایش کلیک کاربران برروی وب سایت شما , شما چند کار میتوایند انجام دهید . اولین قدم این است که۱۰ وب سایت های رقیب که در کلمه مورد نظر شما در صدر نتایج جستجو هستند ,  شناسایی کنید . بعد از این که این کار انجام شد , سعی کنید تا موقعیت آنها را شناسایی کنید ( براساس وزن کلمات / محتوای مرتبط / کلمات کلیدی و … ) همانطور که وب سایت شما در روز یا هفته ها ,  موقعیت های گوناگونی دارد و تغییر رتبه میدهد , انها نیز به همین صورت هستند . سعی متوجه شوید که آیا آنها در موقعیت مثلا ۵ ثابت مانده اند یا به موقعیت های پایین تر رفته اند .اگر میبینید که وب سایت آنها دایم تغییر رتبه میدهد پس موتور جستجو در حال بررسی موقعیت آنها و درصد کلیک شدن برروی آنها است .

حالا شما باید موقعیت فعلی آنها را شناسایی و با موقعیت خود مقایسه کنید. از خود یک سری سوالات بپرسید که منجر به دریافت اطلاعات مورد نیاز شما میشود .

–          تیتر وب سایت آنها جذاب است ؟

–          صفحه ای که در نتایج بالا آمده است ,  صفحه اصلی است یا یکی از صفحات داخلی ؟

–          صفحه آنها به عنوان یک سر تیتر مطالب است ؟

–          آیا صفحه آنها مستقیما راه حلی برای کلمه جستجو شده ارایه میدهد ؟

–          توضیحات صفحه مورد نظر کوتاه است یا یک تگ Meta  ’ی عادی است ؟

–          آیا آنها تخفیف خاصی ارایه میدهند ؟

زمانی که شما اطلاعات مورد نیاز را به دست آوردید , همین سوالات را در مورد وب سایت خود بپرسید . شماقصد دارید تا متوجه مشکل وب سایت خود بشوید و با رفع آن موقعیت خود را نتایج جستجو افزایش دهید .

بعد از انجام تغییرات مورد نیاز، فایل نقشه سایت خود را که در گوگل وارد کرده اید ,  به روزرسانی کنید و دایم موقعیت خود و درصد کلیک کاربران را از طریق پنل مدیران وب سایتهای گوگل ( Google Webmaster Tools  )  بررسی کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟