۶ نکته بازاریابی برای ارتقاء کسب و کارتان در اینستاگرام

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

۶ نکته بازاریابی برای ارتقاء کسب و کارتان در اینستاگرام

جاناتان لانگ: بر هیچ کس پوشیده نیست که کسب و کار شما باید فعالیت خوبی در اینستاگرام داشته باشد. این شبکه با بیش از ۵۰۰ میلیون نفر کاربر پلتفورم بازاریابی بسیار قدرتمندی برای شما فراهم کرده تا بتوانید در ۴ گوشه دنیا مشتریان احتمالی خود را جذب کنید. برای ارتقاء فعالیت بازاریابی خود در اینستاگرام، باید با روندی متداوم به افزایش فالوور خود بپردازید.

به هر حال هر چه تعداد افراد بیشتری با برند شما ارتباط برقرار و شما را در اینستاگرام دنبال کنند، جمعیت مخاطبی که می توانید به آن دسترسی داشته باشید، گسترده تر می شود.

در این مقاله شش نکته ساده در مورد بازاریابی اینستاگرامی به شما ارائه می شود تا بتوانید به رایگان برندتان را ارتقا دهید.

در شبکه های دیگرتان به تبلیغ پیچ اینستاگرامی خود بپردازید:

آیا می خواهید به آسانی فالوئرهای جدیدی به پیچ اسنتاگرامی خود بیفزائید؛ افرادی که از قبل طرفدار برند شما بوده اند؟ پس در دیگر پروفایل های شبکه های اجتماعی تان، مثل فیس بوک، توئیتر، لیندکین و … پستی بگذارید و آنها را به پیچ اسنتاگرامی خود دعوت کنید. آنها از قبل در شبکه های اجتماعی شما ار دنبال کرده اند، پس طبیعتا به آنچه ارائه می دهید علاقه دارند. پس روش جدیدی برای ارتباط با برندتان به آنها هدیه کنید.

تصور نکنید همه فالوئرها همیشه به تمامی پست ها یتان را می بینند. گاهی برخی فالوئرها فعالیت شان را در شبکه های اجتماعی کاهش می دهند یا در برخی شبکه ها به اندازه دیگر شبکه های اجتماعی فعال نیستند. شما باید برای افزایش میزان دسترسی به مخاطب از کانال های مختلفی با آنها ارتباط برقرار کنید.

مخاطبانتان را خسته نکنید:

شما باید برنامه مشخص زمانی برای ارسال پست هایتان داشته باشید تا در آن واحد هم فراموش نشوید و هم با ارسال های مداوم مخاطبان را خسته نکنید و باعث آنفالو کردن آنها نشوید. فرمول جادویی و خاصی وجود ندارد که تکلیف ارسال پست را برای همه برندها مشخص کند. شما باید روش های مختلف را آزمایش کنید و واکنش مخاطبانتان را بسنجید.

برای شروع پیشنهاد می کنم روزی دو بار و در ساعات مختلف پست هایی ارسال کنید تا متوجه شوید در چه ساعاتی عکس هایتان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. سپس تعداد پست ها را کم و زیاد کنید و واقعا به مورد توجه واقع شدن و تعداد لایک ها دقت کنید. زمانی که متوجه ساعات مناسب ارسال پست شدید، کار آسان تری پیش رو خواهید داشت. اما فرامشو نکنید که بهینه سازی ارسال پست را همیشه مد نظر داشته باشید و با توجه به تعداد فالوئرها آن را تنظیم کنید.

با مخاطبان تعامل داشته باشید:

اگر کسی وقت گذاشتهو زیر یکی از ارسال هایتان نظری داده، شما هم کمی وقت بگذارید و پاسخش را بدهید یا تشکر کنید. این کار ساده می تواند باعث وفاداری مشتری و ترویج برندتان از سوی او شود. همچننی روش هایی را به کار گیرید تا فالوئرهایتان را به تعامل وادارید. جمله ساده ای مثل “یکی از دوستانتان را که فکر می کنید این عکس را دوست دارد، تگ کنید.”

برند شما به جمعیت بیشتری معرفی می شود و حتی می تواند فالوئرهای جدیدی برایتان ایجاد کند. به دلیل آن که در این روش افراد به وسیله دوستانشان به صفحه شما می آیند، مقاومت کمتری در برابر فالو کردن شما خواهند داشت.

هشتگ های تعاملی و مختص به خودتان خلق کنید:

ایجاد یک هشتگ تعاملی روش عالی برای ایجاد ارتباط فوری با مشتریان است. فقط مطمئن شوید که به درستی از هشتگ ها استفاده می کنید. یک استراتژی بسیار ساده این است که هشتگی که ایجاد کنید تا مشتریان آن را در زیر عکس هایی که با محصولات شما می گیرند، بنویسند و شما نیز عکس هایی که دارای این هشتگ هستند را در پیج خود بازنشر کنید:

چنین کاری دو فایده ویژه دارد:

باعث می شود مشتریانتان عکس های بیشتری با محصولات شما بگیرند تا به طور ویزه در پیج شما دیده شوند.

هر بار که شخصی عکسی با این هشتگ قرار می دهد، در واقع دارد برند شما را برای فالوئرهای خود معرفی می کند. یک جور تبلیغات رایگان.

استفاده از محتوای موجود در پیج های دیگر:

اگر برایتان دشوار است که همیشه محتوای جدیدی برای پیج خود تولید کنید، می توانید بسته به نیاز فالوئرهایتان از محتوای ایجاد شده از سوی پیج های دیگر استفاده کنید. اما فراموش نکنید نام آن پیج را ذکر و آن را روی عکس تگ کنید. اپلیکیشن های زیادی هستند که می توانید با آنها عکس یاویدیو آپلود شده در پیج های دیگر را بردارید و باذکر نام و نشانی پیج، روی صفحه خودتان قرار دهید.

این کار را در مورد پیج هایی انجام دهید که به حیطه کاری شما مرتبط هستند، زیرا بسیاری از آنها لطفتان را جبران می کنند و محتوای ایجاد شده از سوی شما را نیز در پیجشان به اشتراک می گذارند و این گونه شاید بتوانید فالوئرهای بیشتری به دست آورید.

برای برقراری ارتباط با مخاطبانتان خلاقیت داشته باشید:

خلاقیت داشتن در عکس هایتان روشی عالی برای ایجاد ارتباط با فالوئرهاست. عکس های خلاقانه بسیار موثرتر از عکس هایی هستند که صرفا جنبه تبلیغاتی دارند. عکس های خلاقانه ای که به طور ویروسی بازنشر می شوند، بهترین روش برای معرفی برندتان است.

منبع: مجله خلاقیت

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟