روش های کسب درآمد از وبلاگ

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

روش های کسب درآمد از وبلاگ

تحقیقاتی که تاکنون انجام گرفته به روشنی نشان می دهد که معمولا بلاگرها به انگیزه های بیان خود و یا یافتن دوستان جدید و یا به اصطلاح به اشتراک گذاشتن ایده ها و سلیقه هایشان به وبلاگ نویسی رو می آورند. انگیزه های مالی و مادی کمترین درصد را به خود اختصاص می دهد.

این آمار مخصوص کشور و فرهنگ خاصی نیست اما به تدریج و با گسترش امکانات ارتباطی فضای مجازی و تبعات آن بر مصرف رسانه ای و جنبه های اقتصادی زندگی و … به تدریج جنبه‌های اقتصادی وبلاگ‌ ها نیز مورد توجه قرار می گیرند.

روش‌ های کسب درآمد از وبلاگ:

روش‌ های کسب درآمد از وبلاگ بسیار متنوع است، این روش‌ها را می‌توان به ۴ دسته کلی تقسیم کرد:

۱) فروش تبلیغات(مستقیم یا با واسطه)

۲) فروش پست(مطلب)

۳) اعانه

۴) Donate- فروش (محتوا یا کالا) کسب درآمد از طریق فروش تبلیغات که به عنوان مرسوم‌ترین روش کسب درآمد مطرح است به دو طریق با واسطه و بدون واسطه می‌باشد.

برخی از سایت ها مانند گوگل ، ebay مثل بنگاه‌های تبلیغاتی به ارایه آگهی مشتریان خود می‌پردازند(نوع با واسطه)، در مقابل می‌توان با دریافت سفارش از شرکت خاصی آگهی آن را بر اساس قیمت مورد توافق در وبلاگ قرار داد(نوع بدون واسطه).

انواع زیادی از آگهی‌ های با واسطه وجود دارد که از نظر نحوه پرداخت تا نحوه ارایه آگهی بسیار متنوع هستند.

۱) از نظر نحوه پرداخت: بر اساس کلیک (مبلغ معینی به ازای هر کلیک)
بر اساس مدت زمان(مبلغ معینی به ازای یک دوره زمانی مشخص)
بر اساس دفعات مشاهده(مبلغ معینی به ازای هر بار لود شدن صفحه)
به صورت کمیسیون(درصد خاصی از مبلغ کالای فروش رفته در سایت آگهی دهنده

۲) از نظر نحوه ارایه: تصویر(بنرهای تبلیغاتی با سایزهای مشخص)
متن(آگهی‌های متنی که رایج‌ترین نوع آن آگهی‌های گوگل است)
داخل فید ‍rss (تبلیغات متنی پایان هر پست در فید)

فروش پست:

این مورد شاید نا آشناترین روش کسب درآمد برای اهالی وبلاگستان فارسی باشد. دارندگان وبلاگ‌ های تاثیرگذار در قبال دریافت مبلغی به ارایه یک مطلب در مورد کالا خدمات یا شرکت خاصی می‌پردازند. این مطلب ممکن است به صورت یک گزارش آگهی،‌یک بررسی از نگاه صاحب وبلاگ و یا یک توضیح ساده باشد. وب‌ سایت‌ های بسیاری این سرویس را برای صاحبان آگهی و وبلاگ‌نویسان ارایه می‌دهند مانند reviewme و payperpost. برخی نیز مانند شرکت‌های تولید‌کننده تلفن همراه با در اختیار قراردادن یک گوشی تلفن به نویسنده وبلاگ از او درخواست می‌کنند تا با نوشتن یک پست به بررسی آن کالا بپردازد.

انفاق:

بسیاری از ما نکات فراموش نشدنی را از وبلاگ‌ها می‌آموزیم، نکاتی که شاید مسیر زندگی ما را عوض کند. وبلاگ‌نویسان این مطلب را بدون دریافت مبلغی انجام می‌دهند حتی بعضی برنامه‌نویسان وبلاگ نویس ممکن است در وبلاگ خود کد و یا نرم‌افزارهایی را به صورت رایگان یا اپن‌سورس (open source) قرار دهند که راهگشای بسیاری از مشکلات کوچک و بزرگ ما است. یکی از راه‌های گفتن تشکر به اینگونه وبلاگ‌ها پرداخت مبلغ کوچکی به آنها به عنوان کمک و خسته نباشید است.

برخی از plug-in ها برای سیستم‌های مدیریت وبلاگ (مانند وردپرس) با عنوان “اگر از این پست خوشتان آمد برای من یک نوشیدنی بخر!” خوانندگان را به پرداخت مبلغی اندک ترغیب می‌کنند. به جز پرداخت مستقیم روش‌های دیگری مانند wish list ها وجود دارد. (برخی سایت‌های تجاری مانند آمازون قابلیتی به نام wish list دارند که در آن به کاربر این امکان را می‌دهند که اجناس مورد علاقه خود را در یک لیست به نام لیست آرزوها قرار دهد) علاقه‌مندان به کمک می‌توانند یکی از این wish list ها را برای نویسنده خریداری کنند.

فروش محتوا یا کالا:

فروش محتوا(pay content) به معنی دریافت مبلغی در ازای نشان دادن آن به خواننده می‌باشد. برخی وبلاگنویسان برای همه و یا برخی از پست‌های خود از این روش استفاده می‌کنند. گاهی اوقات می‌توان با کمک وب‌سایتهای واسطه به فروش کالاهای تبلیغاتی با نام وب ‌سایت پرداخت مانند فروش کلاه، تی شرت، لیوان و…. وبلاگ‌های پر بیننده که توانسته‌اند نام خود را در این عرصه حک کنند توانسته‌اند به خوبی از این قابلیت استفاده کنند.

منبع: رسانه نگاری و مدیریت رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟