نقش تبلیغات بنرى در معروف کردن نام شرکت‌ها

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

نقش تبلیغات بنرى در معروف کردن نام شرکت‌ها

تبلیغات بنرى با وجود حجم کم‏، وسیله‌اى کارآمد براى تحقق اهداف چند منظوره‌اند‏؛ زیرا:

بنرها در حقیقت بخشى از پیام‌هاى تبلیغاتى شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها هستند.

این شیوه‌‌ى تبلیغ‏، اسم،نشانه (logo) و تولیدات شرکت‌ها را با روش‌هایى گوناگون و متنوع به نمایش مى‌‌گذارد.

بنرها، ابزارى براى افزایش میانگین کلیک‌ها به شمار مى‌‌آیند.

بدون پرداختن به جزییات، مشترى را به کلیک تشویق مى‌‌کنند.

در صورت استفاده از برنامه‌هاى بازاریابى زنجیره‌اى، این روش کلیدى براى دنبال کردن زنجیره‌ى این برنامه‌هاست.

برسى وضعیت بنرها با توجه به کاهش کلیک‌ ها

در اوایل قرن حاضر، با کاهش تعداد کلیک‌‌ها از ۲ تا ۳ درصد در دهه‌ى ۹۰، به ۰٫۵ درصد، این‌ تصور به وجود آمد که عمر مفید بنرها به پایان رسیده ‌است. خوش‌بختانه، در آن زمان تحقیقاتى انجام شد که نشان مى‌داد بنرها نقش مهمى در معروف کردن نام و نشان تجارى شرکت‌ها در اینترنت به عهده دارند. در واقع، با وجود کاهش میانگین تعداد کلیک‌ها، معیار دیگرى وجود دارد که بر موثر بودن بنرها تاکید مى‌کند: روش‌هاى بازاریابى زنجیره‌ای.

بدیهى است، روش‌هاى بازاریابى زنجیره‌اى تاکنون کمک‌هاى قابل توجهى به فروش از طریق شبکه‌ اینترنت کرده‌اند.
به این ترتیب، بنرها حتا با کاهش میانگین کلیک‌ها، هنوز در تبلیغات اینترنتى نقشى پررنگ دارند و حتا در سال‌هاى گذشته، با توجه به افزایش علاقه‌ى مردم به اینترنت، کارآیى و نقش بیش‌ترى در بازاریابى الکترونیکى پیدا کرده‌اند.

اگر تبیلغات بنرى را با روش بازاریابى مستقیم از طریق پست مقایسه کنیم، درمى‌یابیم که انتظار ما از تعداد پاسخ‌ها باید واقع‌بینانه باشد. آمارها نشان مى‌دهد پاسخ‌هاى به دست آمده از بسته‌هاى پستى فرستاده شده، بسیار اندک و حتا کمتر از ۰٫۵ درصد است. بنابراین، چندان مایه‌ى تعجب نخواهد بود اگر میانگین تعداد کلیک‌ها در هر صد کلیک، در مورد بنرها نیز در همین سطح باشد.

نکته‌اى که به ذهن مى‌آید این است که بنر‌ها هنوز هم به‌طور مستقیم نیازهاى شغلى را برآورده مى‌‌کنند. این امر شاید به توانایى بنرها در تبلیغات مربوط به آرم و زنده نگه‌داشتن نام شرکت‌ها، محصولات و خدمات و هم‌چنین یادآورى پى در پى نام آن‌ها برمى‌‌گردد.

نقش بنرها در معروف کردن نام شرکت‌ها چیست؟

پراستفاده‌ترین تبلیغات اینترنتى، بنرها هستند و استفاده از ابزارها و روش‌هاى نوین، افزون بر افزایش تاثیر این روش تبلیغاتى، انقلابى در این نوع تبلیغ ایجاد کرده است. براى کسانى که از ابزارهاى سنتى تبلیغ، مانند تلویزیون، رادیو یا تبلیغات چاپى استفاده مى‌کنند، تبلیغات بنرى نقش به‌سزایى در افزایش قابلیت‌هاى تصویرى علامت‌هاى تجارى دارند و همین‌طور میانگین تعداد کلیک‌ها را افزایش مى‌‌دهند.

مطابق گزارش تبلیغاتى فورستر، در شرایط یکسان تبلیغات online تاثیر به‌سزایى در مشهور شدن نام تجارى شرکت‌ها دارند(چیزى در حدود ۶۰ درصد). هزینه‌ى‌ این نوع تبلیغات بسیار کم‌تر از تبلیغات عادى است.

به یاد داشته باشیم که بازاریاب‌ها باید براى افزایش بازدهى، از فن‌آورى نوین در ترکیب تبلیغات online و offline استفاده کنند. افرادى که ابزارهاى تبلیغاتى سنتى را براى محصولات خود مناسب نمى‌دانند، مى‌توانند از تبلیغات بنرى براى گسترش نام شرکت خود بیش‌ترین بهره را ببرند. کلید موفقیت افرادى که فعالیت‌هایشان ارتباط تنگاتنگى با شبکه اینترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب‌سایت‌هایى است که به‌نحوى به موضوع تبلیغ آن‌ها مرتبط هستند.

دیدن تبلیغات بنرى یک شرکت از سوى مشتریان، چه با کلیک بر روى آن‌ها همراه باشد و چه نباشد، در معروف کردن نام شرکت با هزینه‌اى اندک، نقشى باورنکردنى دارد. امروزه بنرها را حدود ۴ تا ۸ هفته در سایت قرار مى‌دهند، اما براى دست‌یابى به نتیجه‌ى بهتر، به زمان بیش‌ترى نیاز است. تبلیغات آرم شرکت‌ها در اینترنت مانند موارد سنتى مشابه، به تلاشى بسیار نیاز دارد، اما در این مورد شما باید هر از چند گاهى مطالب را به‌روز کنید. در این صورت مطمئن باشید نام آرم تجارى مورد نظرتان را در ذهن‌ها ماندگار مى‌کنید.

حجم، فضا و مکان قابلیت‌هاى ارتباط دو سویه و شیوه‌هاى بیان گفتارى و شنیدارى تبلیغات بنرى در صفحات وب رو به افزایش است. اگر پیش از این‌که سایر بازاریاب‌ها خبردار شوند و فرصت‌ها را از چنگ شما در‌آورند، به کسب درآمد از این منبع بپردازید، خواهید دید که در مدتى کوتاه مزایاى بسیارى به‌دست مى‌آورید و به سرعت معروف خواهید شد.

http://www.itiran.com/?type=article&id=3106

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟