تأثیر رنگ ها در میزان فروش کسب و کار

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

تأثیر رنگ ها در میزان فروش کسب و کار

هر رنگی معنای خاصی دارد ، در علم روانشناسی رنگ ها این مبحث کاملا باز و بررسی شده که هر رنگ میتواند بیان گر چه ویژگی باشد و چه تاثیری بر محیط پیرامون خود می گذارد.

تجارت و کسب و کار نوعی تعامل است که اگر بتوانیم پارامترها و حوزه ایی از موارد را رعایت کنیم ، این تعامل به بهترین شکل ممکن در می آید و شاید شما را زودتر به نتیجه مطلوب برساند.

رنگ یکی از همین عناصر است ، که به شدت میتواند برمخاطب خود اثرگذار باشد , در این مقاله میخواهیم نقش رنگ را بر کسب و کار و میزان فروش بررسی کنیم . در مقالات آینده سعی میکنیم عناصر مختلف و تاثیر گذار در حوزه رشد و میزان فروش مطرح کنیم.

یکی از مشتریان که خود صاحب کسب و کاری مطرح بود برای طراحی سایت به متخصصین این حوزه مراجعه کرد و ابتدا برای پوسته گرافیکی وب سایت خود نظریاتی شخصی می داد .اینکه مثلا من از رنگ بنفش بسیار لذت میبرم و مایل هستم در کارم استفاده شود و رنگ اصلی باشد ، کارشناس گرافیک وب سایت ایشان را راهنمایی کردند که این رنگ بنا به این دلایل تجاری و حرفه ایی مناسب نمیباشد و تاثیر منفی بر جا میگذارد . حالا شما از طراحی یک لوگوی تجاری بگیرید تا یک وب سابت و یک شرکت و محل کسب وکار.

از دیدگاهی انتخاب و تاثیر رنگ به عواملی مانند سن، ملیت، حرفه، علاقه، و اولویت های شخصی بستگی دارد. شما باید در ابتدا درک درستی از هدف خود داشته باشید. زمان مواجهه با یک محصول جدید، رنگ و ظواهر بصری ۹۳% دیگر عوامل مانند بافت ۶% و صدا و بو ۱% در ذهن مصرف کننده باقی می ماند. ۸۵% از خریداران می گویند که رنگ یکی از دلایل اصلی آن ها براای انتخاب و خرید میباشد. دیگر تحقیقات نشان داده است که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از ۸۰% بالا می برد.استفاده از رنگ ها بسیار تاثیر شگفت انگیزی بر مشتریان شما خواهد داشت. این مثال برای تقریب به ذهن بود تا اهمیت موضوع کاملا حاصل شود حال به جزییات موضوع می پردازیم تا نقش رنگ ها را بهتر بشناسیم و ازآن درکسب و کار خود بطور صحیح استفاده کنیم.

قرمز

قرمز رنگ جلب توجه است.همچنین از آن برای به هیجان آوردن مردم نیز استفاده میشود . رنگ اشتها آور و زود خسته کننده ایی است از آن در صنعت غذای سریع بیشترین استفاده را می کنند.

صورتی

صورتی از ملایم ترین رنگ هاست. ممکن است شنیده باشید که بعضی وقت ها زندانیان را در سلول های صورتی قرار می دهند زیرا رنگ صورتی میزان عصبانیت و تهاجم را کم میکند. صورتی برای خریداران سنتی و مخاطب و مشتری های خانم جذابیت بالایی دارد.

آبی

آبی ایجاد احساس اعتماد وامنیت می کند. آبی رنگی است که از فاصله های بسیار دور همم دیده می شود. دلیل آبی بودن چراغهای فرودگاه ها به همین علت میباشد.آبی سلطنتی، خریدارانی که عجله دارند را مجذب می کند و برای محصولات پاک کننده مناسب است، سرمه ای خریدارانی را که به بودجه شان اهمیت میدهند را مجذوب می کند و برای لوگو های سازمانی و شرکتی مناسب تر است. آبی رنگ مورد علاقه بیشتر مردم است.

زرد

رنگ زرد در اکثر موارد توجه کسانی را جلب می کند که فقط به ویترین مغازه ها نگاه می کنند، و احساس خوش بینی و جوانی را منتقل می کند.این رنگ تمرکز و خلاقیت را بالا میبرد و روشنفکران را جذب می کند.با دیدن رنگ زرد مغز سروتونین بیشتری آزاد می کند (احساس خوب شیمیایی طبیعی)

سبز

سبز رنگ طبیعت، بوم شناسی و ثروت است. از رنگ سبز روشن برای آرامش بخشی در اتاق های بیمارستان ها استفاده میشود.رنگ سبز تیره برای افراد محافظه کار، مذکر جذاب است. سبز با خوش شانسی، سخاوت، باروری و حتی حسادت و رشک در حالت منفی نیز در یک گروه قرار می گیرد.

نارنجی

نارنجی می تواند برای ایجاد حرکت و انرژی بدون اینکه بیننده را مقاومت کند مورد استفاده قرار گیرد. رنگ نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب میکند و یک فراخوان به حرکت را ایجاد می کند مانند خرید، فروش یا متعهد شدن. این رنگ گرما، اشتیاق، ماجراجویی، رفتار و روش جدید را انتقال می دهد.

بنفش

این رنگ فعایلت های مغزی را که در رابطه با حل کردن مشکل است را فعال می کند. بنفش راز، خرد و احترام را به همراه دارد. برای محصولات ضدپیری و زیبایی کاربرد دارد، رنگ سلطنت و نوع تیره آن نشان ثروت است و نوع روشن آن معرف بهار و داستان های عاشقانه ست.

مشکی

سیاه برای رساندن توانایی و قدرت استفاده می شود.انتقالات این رنگ هوشمندی، وقار، بدی، توانایی، راز، رسمی، تحریف، خوشگذرانی و .. است.

خاکستری

خاکستری نشان دهنده کمبود انرژی، خونسردی، مالیات، سنین پیری، خنثی بودن و آرام بودن است. خاکستری رنگ خوبی در طراحی لوگو نیست اما برای نشان دادن کیفیت نا مناسب چیزها مناسب است.

قهوه ای

رنگ قهوه ایی برای بیان کردن طبیعت، دوستی، راستگویی و زمین مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این رنگ نشان دهنده پایداری، تجربه و راحتی است.

امیدواریم که برای کسب و کار خود با در نظر گرفتن مخاطب هدف بتوانید از رنگهای مناسب استفاده کنید و این موضوع تاثیر خوبی بر کسب و کار شما داشته باشد.

منبع:سایت ۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟