فاکتورهای طلایی بهینه سازی سایت در گوگل

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

فاکتورهای طلایی بهینه سازی سایت در گوگل

این مبحث به طور کاملا ساده و روان جهت استفاده همه کاربران نت ,به هدف ارتقاء سطح اطلاعات وب مستر ها در چگونگی ارتقاء وب سایت در موتور جستجوی گوگل نوشته شده است.

سه فاکتور مهم در بهینه سازی سایت

۱) افزایش سرچ سایت در گزینه های برتر گوگل

۲) کسب امتیاز دومین اتوریتی و پیج اتوریتی

پیج آتوریتی و دومین آتوریتی دو شاخص می باشد که پیج آتوریتی نمره یک صفحه و دومین آتوریتی نمره تمامی صفحات و زیر پوشه ها و ساب دومین ها را نمایش می دهد

مشاهده دامین آتوریتی و پیج آتوریتی  وب سایت شما در لینک زیر
moz.com/researchtools/ose

۳) بهبود رتبه سایت در الکسا

از سه فاکتور فوق آنچه در وحله اول برای کاربران و مدیران وب کاربردی تر به نظر می آید و همینطور مقرون به صرفه تر است افزایش سرچ سایت در گزینه های برتر گوگل می باشد چون اینکار برای مدیران وب هزینه ای ندارد و فقط کافیست تا اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند

آنچه که در افزایش سرچ سایت در گوگل اهمیت دارد، خود شامل موارد مختلف و پیاده سازی تکنیک های متعدد از جمله آنچه گوگل در مقالات خود بیان میکند و همینطور تکنیک هایی که ما بر اثر تجربه و البته مطابق با قانون گوگل به دست می آوریم می باشد.

اما آنچه به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک میکند ،در درجه اول با ثبت لینک سایت در وبلاگ ها ،وب سایت ها و دایرکتوری های ثبت لینک که خود دارنده دومین اتوریتی بالا هستند میسر است.

برخی از وب سایت ها فعالیت خود را فقط در زمینه فروش بک لینک و افزایش قدرت دامنه دیگر وب سایت ها اختصاص داده اند، و اکثرا به این طریق عمل میکنند که از خریدار مبلغی را بابت افزایش دومین اتوریتی دریافت کرده و پس از آن لینک وب سایت خریدار رنک را در سایت های گوناگون و مرتبط با حوزه فعالیت وی ثبت می کنند و در مدت زمانی خاص خریدار، موفق به دریافت امتیاز و دومین اتوریتی برتر می گردد

هر چند که ثبت لینک خود یکی از عوامل بهبودی در سرچ گوگل به شمار میرود ولی به دلیل پرداخت هزینه های گزاف ،این فاکتور را می توانیم نادیده بگریم و از راه های دیگر و عوامل مهم تری سرچ سایت را در گوگل افزایش دهیم.

چه بسا وب سایت هایی که موفق به دریافت بک لینک های قوی و دومین اتوریتی برتر شده اند اما هیچ وقت در سرچ های برتر ظاهر نمیشوند ،اینگونه وب سایت ها از بین موارد متعدد راه های دستیابی به سرچ برتر گوگل ، مورد ثبت لینک را مد نظر قرار داده اند و چه بسا موارد دیگر را اصلا رعایت نکرده باشند پس نتیجه میگیریم که افزایش دومین اتوریتی نمیتواند عامل موفقیت و پیشرفت در گزینه های برتر گوگل باشد و ما میتوانیم با پیاده سازی بقیه موارد( که در ادامه مبحث این موارد ذکر می گردد) فقدان ثبت لینک را هم جبران کنیم.

در برخی شرایط وب سایت هایی خاص مثل وب سایت های تبلیغاتی و نیازمندیها ،دایرکتوریها اصولا بدون داشتن پیج رنک بالا نمی توانند موفقیت خوب تجاری را کسب کنند زیرا که با توجه به نیاز مشتریان خود و کسب امتیاز برتر در عرصه تجارت اینترنتی مجبور به کسب پیج رنک بالا می باشند،اینجاست که باید بگویم صاحبان چنین وب سایت هایی مجبور به خرید رنک هستند (چاره ای هم نیست) اما فرضا یک وب سایت دانشجویی و یا یک فروشگاه اینترنتی بدون کسب رنک برتر ،به راحتی میتواند خود را در گزینه های برتر گوگل در نتایج جستجو قرار دهد

حال نکته ای که اینجا باید ذکر کنم این است که به کاربردن راه های غیر قانون گوگل و حقه به ربوت های جستجوگر و اجرای برنامه های خاص در سایت میتواند مدت زمان رسیدن به پیج رنک و سرچ برتر گوگل را چند برابر کاهش دهد اما ما در مبحث بهینه سازی سایت روال قانونی و طبیعی را در نظر میگیریم تا احتمال خطر قرارگیری سایت در لیست سیاه گوگل (بلوکه شدن سایت در گوگل)وجود نداشته باشد

کسب رتبه برتر الکسا ارتباط مستقیمی با افزایش آمار وب سایت شما دارد،در حقیقت آلکسا معیار خوبی برای سنجش میزان بازدید یک وب سایت به شمار میرود بالتبع افزایش آمار وب سایت و کسب رتبه برتر در آلکسا منجر به افزایش پیج رنک گوگل و همینطور سرچ بالا در نتایج جستجو می گردد چرا که وب سایت هایی که میزان بازدید خیلی خوبی دارند بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از طریق تبلیغات،ثبت لینک و یا مقالاتی که در دیگر وب سایت ها دارند،بدست می آورند که همین امر موجب افزایش پیج رنک که خود نشانه ای از میزان محبوبیت سایت شما در نزد دیگر سایت هااست می باشد.و این امر خود یکی از موارد افزایش سرچ سایت در گزینه های برتر گوگل میباشد

حال می آییم بر سر اولین فاکتور بهینه سازی سایت که افزایش سرچ سایت در گزینه های برتر گوگل می باشد

در زیر عوامل منفی و عوامل و تکنیک های تاثیر گذار مثبت را در رسیدن به سرچ های برتر گوگل به صورت لیست وار بیان میکنم

عوامل منفی

عوامل منفی از جمله دلایلی هستند که مانع از موفقیت سایت شما از رسیدن به نتایج برتر در جستوجوی گوگل می شوند،عواملی نظیر: عدم آپدیت منظم سایت،استفاده از مطالب تکراری در صفحات سایت،استفاده از فلش و ای جکس، عدم رعایت قانون کپی در سایت، استفاده از برنامه های افزایش امار در سایت، دایرکت کردن سایت، وارد شدن ویروس در سایت، استفاده از یک دیتا بیس مشترک در ایجاد چند سایت ،به این صورت که ما از دیتا بیس وب سایت خود یک کپی بگیریم و با آن سایت یا سایت های دیگری را ایجاد کنیم

پارک دومین های مختلف بر روی یک سایت

اینکار احتمال اینکه ربوت های گوگل هر دومین را یک کپی از محتوای سایت محسوب کنند وجود دارد

پس چنانچه ما همه تکنیک های سئو را رعایت کرده ایم بهتر است به این مورد نیز دقت کنیم و سعی کنیم تا دومین های متعددی را که بر روی سایتمان پارک کرده ایم بر روی آدرس اصلی دایرکت کنیم ،به نحوی که صفحات سایت فقط با یک دومین اصلی پدیدار گردند

فلش و اسپلش – کارهایی که شما در سئو نباید انجام دهید

همراه با لیستی از کار هایی که باید انجام دهید کار هایی که نباید انجام دهید نیز وجود دارد . تا انجا که به سئو ارتباط دارد ، دو مورد از این ایتم ها صفحات اسپلش (اغلب از یک انیمیشن فلش تشکیل شده است ) و همه وب سایت ها ی فلش هستند.

بله ، فلش جالب است ! تمام وب سایت هایی که پر از فلش هستند می تواند برای دیدن بسیار سرگرم کننده باشد – اما متاسفانه موتور های جستجو تعامل مناسبی با فلش ندارد . اگر چه صحبت هایی برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد ، در اکثر موارد موتور های جستجو نمی توانند فلش را بخوانند .

همه مطالب مهم و ارزشمندی که شما برای سایت خود نوشته اید توسط موتورهای جستجو قابل دیدن نخواهد بود اگر شما ان را در وب سایت فلش جای داده باشید . تا انجا که به موتورهای جستجو مرتبط است ، همه وب سایت فلش شما ممکن است نامر ئی باشد . و اگر موتورهای جستجو نتوانند مطالب سابت شما را ببینند ، مقدار قابل توجه ای از مشتریان مستعد چیزی را که شما برای ارائه داشته باشید از دست میدهند .

به طور مشابه صفحه های اسپلش نیز” بی مفهوم ” هستند . زمانی بسیار محبوب بوده اند ، اما دیگر نمی توانند مشخصه مهمی از هر سایتی تلقی شوند . زمانی صفحات اسپلش به عنوان یک معرفی از وب سایت اعمال وظیفه میکرد (اغلب با یک انیمیشن فلش ) دیگر نمیتواند موثر واقع شود و اکثر اوقات باعث ازار بازدید کنندگان می شود .

برای درک بیشتر – ان یک کلیک اضافی جهت دستیابی به مطالب شما است . بدتر زمانی است که شما از قراردادن کلید ” SKIP INTRO ” یا مجموعه ای از لینک ها در مطالب اصلی سایت خود امتناع کنید – زیرا شما بازدید کنندگان را مجبور میکنید که همه انیمیشن ها را ببینند . اگر شما خوش شانس باشید ، این کار تنها باعث اذیت انها میشود …… اگر نه – انها بدون این که از سایت شما بازدید کنند ان را تر ک میکنند . و بدون یک لینک html که اشاره به سایت شما دارد ، موتورهای جستجو راهی به غیر از ادامه ندارند (مگر این که شما از نقشه سایت xml استفاده کنید-  )

یک پیشنهاد خوب برای هر دو موضوع استفاده از عنوان یا هدر فلش است . وجود یک انیمیشن فلش در ابتدای سایت اصلی شما ، یا به عنوان یک مشخصه در بین دامنه مطالب ، و از این قبیل مشکلی را ایجاد نمیکند . زیرا این یک کار اضافی ، درمقابل یک عامل کاملا مجزا برای وب سایت است

سایت دوقلو …
مخفی سازی…
متون غیر قابل مشاهده…
اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد…
اقدام به ثبت سایت بصورت خودکار…
صفحات ورودی…
استفاده از وب سایت های رایگان…
و در آخر ،، کلمات کلیدی :
استفاده از کلمه های کلیدی نامربوط

استفاده از کلمه های کلید نامربوط به محتوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پائین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان کلمات کلیدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقی ترین روش این است که تعدادی کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کلیدی قرار گیرد.

عوامل مثبت و کاربردی

بهترین راه برای بالابردن وب سایت در فهرست جستجوی گوگل

بهینه سازی وب سایت در موتور جستجوی گوگل: از انجائیکه امار بازدید از جستجوگر گوگل روز به روز در حال افزایش است و شاید میلیونها وب سایت بر سر قرارگیری خود در فهرست برتر صفحات گوگل در حال رقابت هستند در این مبحث سعی میکنم تا بهینه کردن وب سایت و عوامل موثر بر جایگیری در صفحات و رتبه های برتر گوگل را با طرح ۱۵ کلید طلایی سئو شرح دهم

۱)گام اول: اولین اقدام این است که قبل از هر چیز و حتی قبل از ثبت سایت در موتور جستجوی گوگل ، سعی کنیم محتوای وب سایت خود را مطابق با عنوان سایت(عنوان سایت یا همان تایتل در بردارنده چکیده ای از کل محتوای وب است ) افزایش دهیم لطفا به فرضیه زیر توجه کنید

فرض کنید که دارای وب سایتی با عنوان عکس یا مدل لباس هستید و مطابق با عنوان سایت محتوای وب و بیشتر پست های ارسالی را عکس در بر میگیرد ، نکته حائز اهمیت در اینجا اینست که شما سعی کنید در کنار عکس های واقع شده در سایت به ایجاد متن هم بپردازید و شرح و توصیفاتی را از عکس مربوطه بیان کنید و همچنین در کنار پست هائی که حاوی عکس هست یک سری پست های مرتبط با محتوا را هم قرار دهید

چنانچه مدیر یک وب سایت فروشگاهی هستید میتوانید با قرار دادن مقالاتی در سایت که مربوط به محصولات شما است محتوای وب سایت خود را بالا ببرید اگه فروشگاه فیلم دارید بهتر است از مقالاتی استفاده کنید که مربوط به فیلم و سینما هست حتی میتوانید از اخرین اخبار فیلم و سنما که در خبرگزاریها به طور روزانه درج میشود نیز استفاده کنید (البته با ذکر منبع)

عنوان سایت و محتوا رابطه تنگاتنگی دارند و برای بدست اوردن نتیجه بهتر در سرچ گوگل باید عنوان یا عناوینی را برای وب سایت خود انتخاب کنیم که قرار است مطالب مربوط به ان عنوان را در وب منتشر کنیم و همینطور محتوای وب را هم باید مطابق با عنوان مطرح کنیم . به مثال زیر دقت کنید

من تصمیم دارم یک وب سایت دانشجوئی راه اندازی کنم و مطالبی در مورد دانلود کتاب های دانشگاهی در سایت قرار دهم .بنابراین عنوان سایت را به این صورت تنظیم میکنم: دانلود کتاب-دانلود رایگان کتاب-دانلود رایگان کتاب های دانشگاهی

تعداد کاراکتر های مورد استفاده در عنوان سایت(تایتل)حداکثر ۵۸ کاراکتر می باشد،و چنانچه بیشتر از این تعداد را انتخاب کرده و در تایتل قرار دهید ار سوی ربوت های جستجوگر گوگل شناسایی و خوانده نمی شوند پس بهتر آنست که عنوان سایت را خلاصه تر انتخاب کنیم و از تکرار کلمات جلوگیری شود

بعد از اینکه شما تعدادی از عبارات جستجو را در سایت شناسایی کردید به طور بالقوه اماده انجام یک طرح بهینه سازی وب سایت در موتور های جستجو هستید

اول وب سایت شما بررسی شود که در حال حاضر ایا با توجه به کلمه کلیدی که شما در وب شناسایی کرده و مد نظر دارید مطلب قابل توجهی در سایت منتشر شده است یا نه

شما برای هر کدام از کلمات کلیدی که شناسائی و انتخاب کرده اید حداقل به یک صفحه مطالب و توضیحات خوب، در مورد ان کلید واژه نیاز دارید

برنامه شما برای بهینه سازی موتور جستجو

چند راهنمایی برای ساخت وب سایت با بهینه سازی موتور جستجو

هر صفحه از سایت شما باید منحصر به یک تگ عنوان (تایتل) ، تگ مربوط به کلمات کلیدی و تگ توضیحات باشد

HTML title tag

meta keywords tag

meta description tag

نزدیک به بالای کد source وب سایت ، متا تگ های مختلفی پیدا میکنید – انهایی که استاندارد هستند عنوان ، توضیح و وازه های کلیدی بر چسب ها می باشند(Title, Description and Keyword tags). بر چسب عنوان title به طور تکنیکی یا فنی یک فرا بر چسب(meta tags) نیست ، اگرچه به طور معمول همراه انها است . برچسب عنوان نقش بسیار مهمی در شاخص گذاری وب سایت شما ایفا میکند ، که در مقابل ان سه عامل دیگر مهمتر به شمار میرود .

زمانی که فقط تعیین موضوع ان چه در صفحه ویژه است، عنوان یک صفحه اولین چیزی است که یک موتور جستجو گر به ان نگاه خواهد کرد . عنوان صفحه همچنین اولین چیزی است که بازدید کنندگان هنگامی که به لیست شما در موتور جستجوی نگاه میکنند خواهند دید .

قرار دادن یک یا دو واژه کلیدی در برچسب عنوان مهم است – اما از حد خود تجاوز نکند – شما نمی خواهید کاری را که به عنوان “انباشت واژه کلیدی ” معروف است را انجام دهید که هیچ کاری نمیکند بلکه وب سایت شما را مانند یک نامه الکتریکی SPAM جلوه میدهد . بیشتر افراد یا اسم کمپانی یا عنوان ویژه صفحه را لحاظ خواهند کرد.

تگ

در مقوله های سئو دو مورد از فرا برچسب ها اولیه وجود دارند – برچسب واژه کلیدی و توضیحی . این که ایا موتور های جستجو بر چسب توضیحی را تا انجا که نتایجتان رتبه بندی شود استفاده میکنند جای بحث دارد . با این حال ان یکی از مهم ترین بر چسب های شما است زیرا در نتایج تحقیقات شما لیست شده است – این برچشب ها چیز هایی هستند که کاربران هنگامی که لینک شما بالامیاید میخوانند و با توجه به انها تصمیم میگیرند که بر روی لینک شما کلیک کنند یا نه .

مطمئن باشید که تعدادی از واژه های کلیدی مربوط را در این بر چسب ها دخیل کنید ، اما همچنین در نظر داشته باشید که ان را با واژه ها ی کلیدی پر نکنید . بر چسب توضیحی باید مثل یک جمله خوانده شود – نه مثل یک لیست واژه های کلیدی .

به علت ” انباشت واژه های کلیدی ” بسیاری از موتور های جستجو امروزه به طور کامل بر چسب واژه کلیدی را نادیده میگیرند .همانند سال های نه چندان دور این بر چسب ها دیگر اهمیت زیادی ندارد ، با این حال در نظر گرفتن انها در منبع کد اسیبی نمیرساند .

زمانی که لیست واژه های کلیدی خود را ایجاد میکنید ، شما خواهید توانست به مقوله های مشخصی که افراد به منظور جستجوی سایتی همانند سایت شما تایپ خواهند کرد فکر کنید . فقط در این کار زیاده روی نکنید – بسیاری از تکرار ها کار جالبی نیست (مانند عباراتی همچون “web designer” “web designers” “custom web designer” “html web designer” “your state here web designer” – شما منظور را میرسانید ) . همه انها به طور اساسی یکسان هستند ، بنابر حداکثر یک یا دو متغییر را انتخاب کنید و در کنار واژه کلیدی قرار دهید .

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با متن

سعی کنید کلمات رو طوری انتخاب کنید که تکراری و بی مفهوم نباشند باید از کلماتی استفاده شود که احتمال دارد هر کاربر اینترنت از گوگل سرچ کند

ربوت های جستجوگر گوگل خیلی هوشمند هستند و از هر گونه تقلب و حقه شما در معرفی صفحه خود به جستجوگر گوگل اگاه میشوند و در نتیجه به سایت شما امتیاز منفی میدهند

حال شاید این سوال در ذهن شما خطور کند که چگونه کلمات کلیدی را برای هر عنوان یا هر مطلب جدیدی که در سایت میگذاریم تهیه کنیم

فرض کنید شما در حال اماده کردن پستی با عنوان دانلود کتاب مدیریت دانشگاه پیام نور هستید

بهتر است کلمات کلیدی رو اینطور تنظیم کنید:دانلود کتاب-دانلود کتاب مدیریت-دانلود رایگان کتاب-دانلود کتاب دانشگاه پیام نور-دانلود کتاب مدیریت دانشگاه پیام نور

برای فهمیدن این موضوع که کدام کلمات از بین کلمات مشابه و نزدیک به کلمات کلیدی انتخابی ما پر کاربرد هستند و جستجوی بیشتری در سرچ گوگل دارند  میتوانید از ابزار خوبی که گوگل در این مورد ارائه داده است به نام گوگل ترندز استفاده کنید تا در قسمت های مختلف سایت مثل عنوان سایت، دسته بندی ها ، سر فصل های مختلف و… کلمات بهتری انتخاب کنیم  https://trends.google.com

برای مثال وقتی قصد داشتم وب سایت http://www.manzelmobleh.com/  که شامل خدمات : اجاره منزل مبله شیراز، منزل مبله شیراز و … میباشد رو در سرچ گوگل بهینه کنم

چند کلمه کلیدی همرده و نزدیک به هم رو در گوگل ترندز آنالیز کردم (مطابق عکس زیر)تا از نتایج آن در بهینه کردن سایت استفاده کنم.

گوگل ترندز

همانگونه که در نمودار گوگل ترندز مشاهده میکنید ، چهار کلمه کلیدی مختلف را توسط این ابزار آنالیز کرده ام که نشان دهد کدام یک در طی ۱۲ ماه گذشته بیشترین جستجو رو در نتایج گوگل داشته است

ثبت لینک سایت در دایرکتوری ها

در عرصه گسترده نت سایت ها و دایرکتوری های زیادی وجود دارند که میتوانید به راحتی و حتی بدون پرداخت وجهی لینک وب سایت خود را در انجا ثبت کنید در اینجا ادرس چند دایرکتوری ثبت لینک را عنوان میکنم

http://www.blogsazan.com/list.php

جهت ثبت رایگان سایت در دایرکتوریهای ثبت لینک خارجی، (بدون لینک برگشت)به اینجا بروید و فایل حاوی فهرست دایرکتوری های ثبت لینک را دانلود کنید

همانطور که در ابتدای مبحث گفته شد ثبت لینک سایت در دیگر وب سایت ها و از جمله دایرکتوریها باعث افزایش پیج رنک سایت در گوگل میگردد،اما علاوه بر ثبت مستقیم سایت در وب سایت های دیگر،لینک های داخلی در خود سایت هم افزایش رنک را تا حدی سرعت می بخشد،به این صورت که شما میتوانید تحت عناوین مختلفی لینک های سایت را در قسمت های مختلف سایت خود پخش کنید،فرضا صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید که محصولات متعددی را در گروه های مختلفی جمع آوری و فهرست بندی کرده اید،در اینجا برای پخش لینک در سایت بدین گونه عمل کنید:

۱) از همه محصولات موجود در سایت یک فهرست همراه با لینک هر عنوان محصول تهیه کنید و در یک صفحه اختصاصی با نام فهرست محصولات قرار دهید،گذاشتن فهرست محصولات در سایت کمک موثری به پخش لینک در سایت و شناسایی بیشتر عناوین سایت در نتایج جستجوی گوگل دارد،هر قسمت از فهرست بندی سایت را میتوانید به همین طریق عمل کنید،به طور مثال یک صفحه با نام فهرست کارتون های دوبله شده،درست کنید و همه محصولات مرتبط را همراه با لینک در صفحه وب قرار و همینطور بقیه محصولات

میتوانید یک ویدئو از خدمات خود تهیه کنید و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید این کار نقش موثری در بهبود فرآیند ایندکس و شناسایی سریع تر سایت شما در جستجوی گوگل دارد. نمونه:

http://gogseo.ir/طراحی_وبلاگدهی_حقوقی_میزان-بلاگ.html

استفاده از تکنیک بر چسب ها در صفحات سایت

بر چسب ها همان کلمات کلیدی هستند که متصل به لینک می گردند،به نحوی که با کلیک بر روی هر بر چسب صفحه جدیدی با عنوان فارسی همان برچسب در نوار آدرس ،باز میشود برای مثال به این صفحه مراجعه کنید ،در پایان مطلب بر روی کلمات کلیدی کلیک کنید

سئو

بهینه سازی سایت

با کلیک بر روی هر کدام از کلمات وارد صفحه ای جدید میشوید و تایتل فارسی همان برچسب رادر نوار آدرس مشاهده می کنید ،و در محتوای پست لینک همه صفحاتی را که از آن برچسب استفاده کرده اند مشاهده میکنید، اینکار هم به پخش لینک و ایجاد لینک های درونی در سایت کمک میکند و هم با واقع شدن عنوان فارسی لینک در تایتل سایت قدرت ایندکس سایت را در گوگل افزایش می دهد

در روشی دیگر میتوانید یک قسمت از سایت خود را (به طور مثال در سمت راست سایت )تحت عنوان بر چسب های سایت قرار دهید و فهرستی از برچسب های مهم و کلیدی و مرتبط با سایت را همراه با لینک خود،در این قسمت خاص قرار دهید(البته از طریق برنامه سایت هم میتوانید بر چسب های واقع شده در تمام صفحات سایت را به صورت راندم و اتوماتیک در این قسمت نمایش دهید(برای اینکار بهتر است با برنامه نویس سایت تماس بگیرید

چه زمانی باید از ساب دومین استفاده کرد ؟

ساب دومین میتواند به عنوان یک تکنیک قدرتمند میزبان یک بالک یا یک سایت فرعی متفاوت با عنوان تجاری کاملا متمایز اعمال نقش کند .

اگر مطالب سایت اصلی تا حدودی سرگرمی است ، می توان ساب دومین را برای اهداف اموزشی ایجاد کرد .

اگر میخواهید یک سایت جدید داشته باشید (در صورتی که کاملا به سایت موجود ارتباط نداشته باشد ) ، و تمایل ندارید میزبان مجزا خریداری کنید یا از اسم دومین های دیگر استفاده نکنید میتوانید ساب دومین ها را انتخاب کنید. اگر سایت اصلی gaming.yoursite.com است ، انگاه می توانید ساب دومین های کاملا متمایزی را به عنوان education.yoursite.com یا charity.yoursite.com. ایجاد کنید .

اگر موضوع تجاری (برای دو بخش مختلف) متفاوت باشد سپس انتخاب ساب دومین بهترین کار است .

تعریف سئو برای ساب دومین

ساب دومین به عنوان یک وب سایت مجزا ، که به طور تکنیکی با سایت اصلی مرتبط شده است مورد عمل قرار گرفته است (گوگل ارتباط تکنیکی را در نظر میگیرد ) . با این حال ، نمی توانید لینک را از ساب دومین به سایت اصلی بفرستید و برعکس

تعریف سئو برای ساب فولدر

ساب فولدر میتواند به عنوان تهیه کننده ساب دومین برای موضوعات متفاوت مرتبط استفاده شود . ساب فولدر خیلی زیاد با سایت اصلی و هر گونه فعالیت با سئو مرتبط است (خوب یا بد ) ساب فلدر می تواند بر رنکینگ سایت اصلی اثر مثبت یا منفی داشته باشد . اگر مطلب تکراری را بر ساب فولدر ها چسبانده اید ، انگاه رنکینک سایت اصلی را در موتور جستجو پایین خواهد اورد . بنابر این با ید هنگام استفاده از ساب فولدر ها برای قسمت های متفاوت کاملا هوشیار باشید

گذاشتن سیستم امارگیر گوگل انالیز در سایت

سیستم تحلیلگر گوگل از جمله قدرتمند ترین برنامه های انالیز کننده امار و ترافیک بازدیدکنندگان یک وب سایت میباشد . گزارش هائی که از ترافیک سایت شما میدهد بر مبنای الگوریتم های مناسب گوگل بسیار قوی و در نوع خود بی نظیر اس

۷) تهیه نقشه سایت ،اماده کردن نقشه سایت به این صورت هست که شما لینک و عنوان تمام صفحات موجود در وب سایت خود را در یک صفحه مشخص با عنوان نقشه سایت قرار دهید . برای مشاهده نمونه لطفا به ادرس زیر بروید

http://gogseo.com/?part=map

تهیه گوگل سایت مپ

گوگل سایت مپ ،امار گیر گوگل انالیز و قراردادن جستجوی گوگل در سایت از امکاناتی است که گوگل در اختیار کاربران خود قرار داده است و شما با ثبت نام در اکانت گوگل میتوانید به راحتی از این امکانات استفاده کنید.توجه داشته باشید که نقشه گوگلی سایت باید بر طبق استاندارد های گوگل تهیه شود

نمونه سایت مپ :

http://gogseo.ir/sitemap_index.xml

sitemap
قراردادن نمایشگر ار اس اس در سایت

rss مخفف Really Simple Syndication به معنی تشکیل ارتباطهای بسیار ساده‌است و به شما امکان می‌دهد تا از آخرین خبرها و عناوین سایت و یا وبلاگهای مورد علاقه خود با خبر باشید، بدون آنکه نیازی داشته باشید به آنها سر بزنید.

ثبت سایت در موتور جستجوی گوگل

جهت ثبت سایت مپ خود در جستجوگر گوگل به این آدرس

http://www.google.com/addurl/

بروید و پس از وارد کردن ادرس اینترنتی وب سایت با کلیک بر روی دکمه add url سایت خود را ثبت کنید l

۱۱) افزایش محتوای سایت،در این مرحله که پس از ثبت سایت در موتور های جستجو انجام میشود باید به تکمیل محتوای سایت بپردازید ربوت های جستجوگر گوگل به افزایش دائمی محتوای سایت شما امتیاز مثبت میدهند

پخش لینک در صفحات وب سایت.

اینکار را باید با دقت انجام دهید شما میتونید از راههای مختلفی جهت پخش لینک در صفحات وب استفاده کنید برای مثال میتونید از عنوان اخرین مطالب اضافه شده به سایت بهره ببرید و تحت همین عنوان در صفحه اول سایت و یا همه صفحات چندین گزینه از اخرین مطالب اضافه شده به سایت را انتخاب و در زیر این عنوان قرار دهی

هیچ گاه سعی نکنید تا با ایجاد صفحات مشابه و یکسان در وب سایت خود به پخش لینک و محتوا بپردازید این کار فقط باعث کسب امتیاز منفی از طرف جستجو گر گوگل به سایت شما میشود

ساختار یو آر ال url

) یوار ال یک سایت باید تا حد امکان ساده باشد . سازماندهی مطالب به گونه ای در نظر گرفته شود که یو ار ال ها به طور منطقی و قابل فهم (تا حدی که امکان دارد کلمات قابل خواندن ، تا این که به صورت اعداد طولانی ID باشد ) برای افراد ساخته شود . به عنوان مثال ، اگر در جستجوی مطالبی در مورد هوانوردی هستید ، یو ار الی مثلhttp://en.wikipedia.org/wiki/Aviation می تواند به شما در جهت تصمیم گیری بر کلیک کردن یا نکردن بر ان لینک کمک کند . یک یو ار ال مثل

http://www.example.com/index.php?id_sezione=۳۶۰&sid=۳a۵ebc۹۴۴f۴۱daa۶f۸۴۹f۷۳۰f۱, میتواند در خواست بسیار کمتری را از جانب کاربر ها به همراه داشته باشد

استفاه از نقطه گذاری در یو ار ال را در نظر داشته باشید . یو ار الی مثل http://www.example.com/green-dress.html برای ما بسیار مفید تر از

http://www.example.com/greendress.html است . توصیه میکنیم که در یو ار ال از هایفن (-) به جای علامات تاکید ( _ ) استفاده شود .

یو ار ال ها ی بیش از حد پیچیده ،‌ مخصو صا انهایی که در بر گیرنده پارامتر های چند گانه هستند ، میتوانند به واسطه ایجاد اعداد بالای غیر ضروری از یو ار ال هایی که به مطالب یکسان یا مشابه در سایت اشا ره دارند برای پیمایش گر ها ایجاد مشکل کنند .

بنابراین ، گوگل بوت باید از وسعت باند ی بیشتری نسبت به انچه احتیاج دارد استفاده کند ،‌ یا ممکن است به طور کامل قادر به شا خص گذاری همه مطالب سایت نشود . یو ار ال ها ی بیش از حد پیچیده ،‌ مخصو صا انهایی که در بر گیرنده پارامتر های چند گانه هستند ، میتوانند به واسطه ایجاد اعداد بالای غیر ضروری از یو ار ال هایی که به مطالب یکسان یا مشابه در سایت اشا ره دارند برای پیمایش گر ها ایجاد مشکل کنند . بنابراین ، گوگل بوت باید از وسعت باند ی بیشتری نسبت به انچه احتیاج دارد استفاده کند ،‌ یا ممکن است به طور کامل قادر به شا خص گذاری همه مطالب سایت نشود .

امکانات وب سایت خود را بالا ببرید.

حتما از امکاناتی مثل ایجاد خبرنامه در سایت-خدمات مشاوره ای-پاسخگوئی انلاین به سوالات بازدیدکنندگانو … در سایت استفاده کنید

اینکار بعد از مدت زمانی نتیجه خوبی در افزایش ترافیک سایت شما دارد

امکانات زیر را در وب سایت گوگل سئو مشاهده کنید

با استفاده از بکار بردن این ابزار در وب سایت خود ،قابلیت سرویس دهی خود را افزایش دهید

راهنمای سایت

برای دسترسی بهتر و سریع تر کاربران به موضوعات سایت خود بهتر است که قسمتی از سایت را با نام راهنما قرار دهید تا بازدیدکننده با مراجعه به صفحه راهنما بتواند به فهرست موضوعی سایت شما اگاهی پیدا کند

موارد بالا همگی از نکات مهمی هستند که پس از طراحی و ایجاد یک وب سایت باید مورد توجه قرار بگیرند .

کلمات کلیدی این مبحث :

بهینه سازی

بهینه سازی وب

بهینه سازی سایت

– بهینه سازی وب سایت

– بهینه سازی سایت در گوگل

– بهینه سازی سایت برای گوگل

– بهینه سازی سایت در موتور جستجوی گوگل

در اینجا مبحث به پایان می رسد اما جهت تکمیل آن ،مطالعه مباحث قبلی را حتما توصیه میکنم

و البته که به عنوان شخصی که در حدود ۱۲ سال مشغول به کار سئو هستم میتوانم بگویم در طی این سالها گوگل هیچ تمایز شاخص و آنچنان متفاوتی بین الگوریتم های خود و معیار آنالیز سایت ها ،قرار نداده و پایه موفقیت هر وب سایتی برای ارتقاء در سرچ ،همان رعایت قوانین اولیه گوگل ، آپدیت منظم وب سایت با محتوای مفید و سودمند، معرفی سایت به دیگران،تبلیغات مثبت و افزایش آمار سایت از طریق جذب کاربران و بازدیکنندگان که به هدف کسب  هر نوع بهره گیری وارد سایت شده و صفحات بیشتری از  آن را مشاهده میکنند .

در پایان کار و بعد از اعمال همه موارد گفته شده در بالا،میتوانید به دو ابزار زیر مراجعه کرده ، میزان سئو ، امتیاز و ضعف وب سایت خود را تشخیص دهید

moz.com / gtmetrix.com

دو وب سایت فوق ملاک های خوبی رو برای تشخیص میزان سئو سایت نشون میده، با وارد کردن دومین خود در جایگاه مربوطه میتونید درصد مشخص شده سئو سایت رو در ببینید

نویسنده: فاطمه قناعتیان

منبع: gogseo.ir

سئو

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟