افزایش فروش با پشتیبانی از مشتری

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

افزایش فروش با پشتیبانی از مشتری

یک وب سایت تجارت اینترنتی چیست و چه بخش هایی دارد؟ اکثر ما می توانیم به این سوال پاسخ دهیم:

مانند دیگر وب سایت ها متشکل از بخش های استاتیک و داینامیک است و در آن محصولات قابل فروش ارائه شده اند به همراه سبد خرید و سیستم های پرداخت آنلاین و… . اما چه چیز یک سایت تجارت اینترنتی را از بقیه سایت ها متمایز می کند؟ آیا تا به حال با خود فکر کرده ایم که سایت های موفق در زمینه تجارت اینترنتی از قبیل eBay و آمازون چگونه به این درجه از شهرت و محبوبیت رسیده اند؟ مهم ترین عامل در جذب مخاطب به وب سایت های مختلف و به خصوص تجارت اینترنتی، پشتیبانی از مشتری – Customer Service – می باشد.

تعریف: پشتیبانی از مشتری توانایی صاحبان تجارت اینترنتی در فراهم آوردن نیازها و خواسته های مشتریان شان به صورت پیوسته و بی اشکال می باشد. این تعریف به نظر کامل می آید و منظور را به طور واضح می رساند. همانگونه که ما برای خرید به فروشگاه های مختلف می رویم و انتظار داریم تا فروشنده به ما اطلاعات لازم در زمینه کالا را داده و ما را در انتخاب صحیح یاری رساند و چنانچه به مشکلی برخوردیم، به ما کمک کند، نیاز مشتریان یک فروشگاه مجازی و اینترنتی به کمک فروشنده، اگر بیشتر نباشد کمتر هم نیست. می توان دلیل این نیاز را به نفس عمل مجازی بودن ارجاع داد. اکثر افراد تا به حال تجربه خرید اینترنتی نداشته اند.

آنها در بیشتر مواقع به وبگردی پرداخته و کمتر مشتری دائمی یک سایت خرید و فروش اینترنتی می شوند. برخی دلایل سرباز زدن آنها از اینکار به شرح زیر می باشد:

در بیشتر موارد، پروسه خرید در این نوع سایت ها طولانی و مبهم بوده و کاربر مجبور است چندین مرحله را برای ارسال سفارش خود طی کند و اگر سرعت اتصال وی به اینترنت پایین باشد، پروسه خرید را در نیمه رها کرده، از سایت خارج می شود و هرگز سایت شما را به خاطر چنین تجربه ناخوشایندی به خاطر نخواهد سپرد.

اکثر کاربران مایل نیستند اطلاعات شخصی خود را در یک وب سایت وارد کنند بنابراین پروسه خرید را در نیمه رها می کنند.

کاربرانی که به تازگی وارد دنیای وب شده اند، نیاز به کمک داشته و اگر جواب سوالات خود را نگیرند، به آسانی سایت را ترک می کنند.
تنها راه حل موارد بالا، این است که مشتری احساس کند در این سایت همیشه کسی هست که به وی یاری رساند و این امر جز با استفاده از روش های متفاوت پشتیبانی از مشتری امکان پذیر نخواهد بود.

سوال در اینجا مطرح می شود:

“چگونه مشتریان خود را راضی نگه داریم؟ چه روش هایی برای پشتیبانی از مشتری وجود دارد؟” – کلید ارتباط با مشتری – کاربری که برای اولین بار وارد یک سایت خرید و فروش اینترنتی می شود اغلب خریدی انجام نمی دهد، وی بیشتر مایل به جمع آوری اطلاعات از آن سایت می باشد. بنابراین کاربر باید در اولین بار، اعتماد جلب شده و مجدد برای خرید بازگردد. موارد زیر به ترتیب اولویت برای پشتیبانی از مشتری پیشنهاد می شود:

استفاده از تلفن – البته خطوطی تلفنی که استفاده می شوند باید همیشه آزاد بوده و کاربر هرگز پشت خط منتظر نماند!

استفاده از ایمیل – برای پشتیانی از مشتریان می توان از ایمیل هایی نظیر contact@yourdomain.com This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it و support@yourdomain.com This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it استفاده نمود. مدت زمان پاسخگویی باید به حداقل رسیده و کاربر را در انتظار نگه ندارد.

استفاده از سرویس ها و نرم افزارهای پشتیبانی از مشتری – که به صورت آنلاین گفتگویی بین پشتیبان و کاربر صورت گرفته و کاربر را در هر مرحله یاری می رساند.
می توان از روش های بالا بهترین استفاده را برای جلب رضایت کاربر و تبدیل وی به مشتری کرد اما در یک وب سایت تجارت اینترنتی و پس از انجام خرید اول توسط یک کاربر، این شما هستید که می توانید وی را نگه داشته یا از دست بدهید. کاربر اگر سفارش خود را در حداقل زمان و زمانی معقول تحویل بگیرد تجربه خوشایندی از سایت شما برایش رقم زده شده و شما را به خاطر خواهد سپرد. هرگز فراموش نکنیم که اساس خرید و فروش اینترنتی، اعتماد است!

نویسنده: مریم شریعت پناهی

 

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟