بنر تبلیغاتی
بنر عبارت از یک تصویر گرافیکی کوچک و معمولاً مستطیلی است که به یک پایگاه اینترنتی دیگر متصل می شود. ابعاد مختلفی دارد اما به طور متوسط دارای طول ۴۶۰ پیکسل و عرض ۶۰ پیکسل است. نمونه های دیگر در اندازه های متفاوت را نیز در طرح های گوناگون دیده اید مانند اندازه های ۱۲۰٫۲۴۰ که بیشتر کاربرد آن در کنار صفحات وب بوده است! اغلب بنرهای تبلیغاتی اینترنتی را در گوشه های سایت ها قرار می دهند که جایی است مناسب برای دید بازدید کننده!
تاریخچه ساخت بنر و لوگو
بنرها اولین شکل از تبلیغات بودند که به طور گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه از معروف ترین و پرکاربردترین انواع تبلیغات اینترنتی به شمار می رود. بنرها دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند و می توان آنها را به دو صورت زیر دسته بندی کرد.
۱- بنرهای ثابت
۲- بنرهای متحرک (انیمیشنی)
۳- بنرهای تعاملی (دارای غنای رسانه ای)
بهره مندی بیشتر از تبلیغات بنر
تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه از بنر به ویژه در معرفی نام تجاری (برند) و پیشبرد فروش بسیار موثر است.
براساس آمار سازمان بین المللی تبلیغات (IAB) در سال ۲۰۰۰ میلادی تبلیغات از طریق بنر ۴۷ درصد کل تبلیغات آنلاینی را تشکیل داده است. به ویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات آنلاین در این سال ۲/۸ میلیارد دلار بوده، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریم بنابراین تبلیغات از طریق بنر می تواند و باید بخشی از راهبرد تبلیغاتی شما باشد! حال که در مورد بنر اطلاعاتی کسب نمونه اید می توانید به صفحات دیگر این وبلاگ نگاهی گذرا داشته باشید تا با عبارت بنر و تصاویر متحرک تبلیغاتی بیشتر آشنا گردید