بهینه سازی موتور جستجو

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

نقش کلمات کلیدی در بهینه سازی موتور جستجو

اینترنت حجم عظیمی از اطلاعات است که لحظه به لحظه بر میزان آن افزوده می شود.تعداد بیشماری صفحات روی سرور های مختلف وجود دارد.مزیت اینترنت این است که اطلاعاتی فراوان بر روی آن وجود دارد و عیب آن این است که برای بدست آوردن موضوعی خاص مشخص نیست که بر روی کدام صفحه باید به دنبال آن بگردیم.

در اینجا است که نقش موتور های جستجو بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.موتور های جستجوگر کار شما برای جستجو در میان تمامی صفحات را انجام می دهد و شما تنها موضوع مورد نظرتان را در اختیار موتور های جستجو قرار می دهید.

موتور جستجو از میان میلیون ها صفحه نتایج دلخواه شما را بیرون می کشد و آن را در قالب لیستی به شما ارائه می دهد.در این لیست صفحاتی که از نظر موتور های جستجو دارای محبوبیتی بیشر هستند در رده های ابتدایی لیست قرار می گیرند. با توجه به اینکه توجه بازدید کنندگان به صفحات ابتدایی لیست بیشتر خواهد بود در نتیجه بازدید کنندگان بیشتری برای این صفحات به همراه خواهد داشت و در دنیای تجارت الکترونیک این امر از اهمیتی بالایی برخوردار شده است و سایت های اینترنتی به دنبال این هستند که به روش های گوناگون میزان محبوبیت خود را در میان موتور های جستجو افزایش دهند و از این موهبت برخوردار گردند.

یکی از معروفترین و معتبرترین موتور های جستجو Google می باشد که متد های متفاوتی را برای تعیین محبوبیت سایت در نظر می گیرد. مانند : لینک ها , میزان بازدید کننده, مفید بودن مطالب, رعایت استاندار دها و …

بهینه سازی موتور جستجو

یکی از روش هایی که نقش به سزایی در میزان افزایش محبوبیت سایت دارد بهینه سازی موتور جستجو ( Search Engine Optimization ) می باشد .بهینه سازی موتور جستجو یعنی ساخت صفحاتی که مورد علاقه موتور های جستجو باشد و آماده کردن صفحات برای ورود موتور های جستجو به آن که نقش به سزایی در افزایش میزان محبوبیت دارد.هرچه موتور جستجویی مثل گوگل احساس راحتری برای وارد شدن به سایت و جستجو کردن در آن داشته باشد تاثیر بیشتری در محبوبیت سایت دارد.

کلمات کلیدی

سایت شما ممکن است در رتبه های بالایی قرار داشته باشند اما بازدید کننده زیادی نداشته باشید و دلیل آن این است کلمات کلیدی سایتتان چیزی نیست که بازدید کنندگان آن را جستجو می کنند.کلمات کلیدی در واقع کلید موتور های جستجو گر برای رسیدن به سایت شما می باشد. هر چه کلمات کلیدی درستر و مناسب تری انتخاب کنید صفحات شما راحت تر پیدا خواهند شد و بازدید کنندگان بیشتری خواهیند داشت. برای انتخاب کلمات کلیدی باید سه فاکتور زیر را در نظر بگیرید :

۱) مرتبط بودن با محتویات

۲) میزان محبوبیت

۳) رقابتی بودن

▪️ انتخاب کلمات کلیدی محبوب:

برای انتخاب کلمات کلیدی از روش زیر استفاده نمایید :

۱) لیستی از تمامی کلماتی که دوست دارید بینندگان سایت شما را با آن بیابند تهیه نمایید.

۲) لیستی از کلماتی که بینندگان سایت های رقیب شما را با آن میابند تهیه نمایید.

۳) مرحله ۱ و ۲ را با هم ادغام نمایید.

▪️ تعیین میزان محبوبیت کلمات کلیدی:

حال باید محبوبیت کلماتی را که بدست آورده اید تعیین نمایید.بدین منظور وارد سایت Www.worldtracker.com شوید.روی گزینه Take the Trial کلیک کنید .در این مرحله ایمیل شما را می خواهد با وارد کردن ایمیل و زدن گزینه Start the Trial وارد صفحه ای می شوید که می توانید کلمات خود را جستجو نمایید و میزان محبوبیت آنها را مشاهده کنید.

▪️ تعیین میزان رقابتی بودن:

کلمات لیست خود را در گوگل جستجو نمایید. موتورهای جستجو برای هر موضوع تعداد صفحات مرتبط با آن موضوع را نمایش می دهند که همان تعداد رقبا برای موضوع جستجو شده می باشد.

▪️ ضریب موثر کلمات کلیدی:
با بدست آوردن میزان محبوبیت و تعداد رقبا برای هر کلمه کلیدی می توانید ضریب موثر بودن آن را با فرمول زیر بدست آورید :

K.E.I = (۱۰۰۰ *P*P) / C ( Keyword Effectiveness Index )

P = محبوبیت کلمه کلیدی

C= تعداد رقبا کلمه کلیدی

منبع: http://www.aftabir.com

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟