دامنه سایت www or non www

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

دامنه ترجیح داده شده سایت www or non www

دامنه ترجیح داده شده نمونه ایست که جهت شاخص گذاری صفحات سایت انتخاب میشود (گاهی اوقات به منزله دامنه رسمی به ان ارجاع داده میشود) لینک ها یی که ممکن است به سایت اشاره داشته باشند از هر دونسخه های www و non-www از URL (برای مثال،http://www.example.com and http://example.com ) استفاده می کنند. دامنه ترجیح داده شده نسخه ایست که میتوانید برای سایتتان در نتایج جستجو استفاده کنید.

اگر پیامی را مبنی بر عدم شاخص گذاری سایت خود مشاهده کردید ، نگران نشوید چراکه ان تحت حوزه دیگری شاخص گذاری شده است . برای مثال ، اگر پیغامی مانند http://example.com که شاخص گذاری نشده است دریافت کردید ، مطمئن شوید که همچنینhttp://www.example.com را به اکونت خود اضافه کرده اید (یا برعکس ) ، و اطلاعات را برای سایت بررسی کنید.

زمانی که اسم دامنه ترجیح داده شده را برای ما مشخص کردید ، ما ان اطلاعات را برای پیمایش سایت خودتان و شاخص گذاری ان دوباره احیا میکنیم . برای مثال ، اگر دامنه ترجیح داده خود را به صورت http://www.example.com مشخص کرده باشید و ما لینکی را با فرمت http://example.com برای سایتتان پیدا کرده ایم در این صورت لینک ان لینک را به جای http://www.example.com دنبال میکنیم . به علاوه ، موارد دلخواهتان را حین نمایش URL ها در حساب یا اکونت خواهیم اورد . اگر دامنه ترجیح داده شده (جایگزین ) را مشخص نکرده باشید ، با نسخه های www و non-www از دامنه به صورت مرجع های مجزا برای صفحات مجزا رفتار خواهد شد .

ممکن است قبل ازمشاهده تغییراتی که به طور کامل بر شاخص ما تاثیر بگذارد زمانی صرف شود . همه صفحاتی که اخیرا نسخه غیر جایگزین را از URL در شاخص نشان میدهند در شاخصی که ما تا ان زمان ان را رفرش نکرده ایم باقی خواهند ماند.

جهت تعیین دامنه جایگزین:

در ابزار های وب مستر صفحه اصلی ، بر سایتی که میخواهید کلیک کنید.
زیر نمای بیرونی یا نقشه کلی سایت ، ستینگ را کلیلک کنید.
در بخش دامنه جایگزین ، هر اپشنی را که میخواهید انتخاب کنید.

ممکن است نیاز باشد مالکیت را برسایت دوباره تصحیح کنید . چرا که تعیین دامنه جایگزین بر هر دوی پیمایشگر و شاخص اثر میگذارد. نیاز داریم که مطمئن شویم که شما هر دو نسخه را نیاز دارید . به طور معمول هر دو نسخه ااشاره به موقعیت فیزیکی یکسان دارد، اما همیشه این مورد وجود ندارد. به طور کلی زمانی که یک نسخه را از دامنه مشخص کرده اید ، میتوانیم به راحتی دیگر استفاده روش تصدیق اصلی را مشخص کرد. با این حال ، اگر فایل ، متا تگ ، یا پیشنه DNS را حذف کرده اید ، نیاز خواهید داشت که مراحل تصدیق را تکرار کنید.

تذکر: زمانی که دامنه جایگزین را انتخاب کرده اید ، ممکن است بخواهید جهت راهنمایی مجدد ترافیک از طرف دامنه غیر جایگزین از ۳۰۱ redirect استفاده کنید ، بنابراین موتورهای جستجو و بازدیدکننده ها می دانند که چه نسخه ای را ترجیح داده اید.

اگر نیاز دارید URL صفحه را به صورتی که در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شده است تغییر دهید ، توصیه میکنیم که از سرور ریدایرکت ۳۰۱ (server-side 301 redirect) استفاده کنید. این بهترین راهی است که میتوان از ان طریق مطمئن شد که کاربر ها و موتور های جستجو به صفحه درست راهنمایی شده اند .کد وضعیت ۳۰۱ یعنی یک صفحه به طور دائمی به یک موقعیت جدید حرکت کرده است.

راهنمایی های مجدد ۳۰۱ به طور خاص برای شرایط زیر مناسب هستند:

زمانی که سایت خود را به حوزه جدید حرکت داده اید ، و میخواهید تا جایی که ممکن است این تغییر نمود نکند.
افراد از طریق چندین URL مختلف به سایتتان دسترسی دارند . اگر، برای مثال ، هوم پیج یا صفحه اصلی بتواند از روش های مختلف قابل دسترسی باشد – به عنوان نمونه , http://example.com/home, http://home.example.com, or http://www.example.com – انتخاب یکی از این URL ها به عنوان مقصد جایگزین (رسمی ) میتواند نظر خوبی باشد ، و از ۳۰۱ redirects جهت ارسال ترافیک از دیگر URL ها به URL جایگزین استفاده کنید . شما همچنین میتوانید از ابزار های وب مستر جهت تعیین حوزه جایگزین استفاده کنید .

هنگامی که دو وب سایت را پیوند میدهید و میخواهید مطمئن شوید که لینک ها یی که URL های ان قدیمی شده اند دوباره برای صفحات صحیح راهنمایی شده اند. جهت اجرا یک ۳۰۱ redirect برای وب سایت ها که میزبان سرور های اجرا کننده Apache هستند، نیاز خواهید داشت به سرور خود دسترسی داشته باشید . فایل htaccess . (اگر در مورد دسترسی خودتان یا نرم افزار سرور خود مطمئن نیستید ، ان با webhoster چک کنید.) برای اطلاعات بیشتر ، با Apache .htaccess Tutorial و Apache URL Rewriting Guide مشورت کنید . اگر سایتتان میزبان یک سرور اجرا کننده دیگر نرم افزار ها شده باشد ، برای اطلاعات بیشتر با hoster خود چک کنید .

ترجمه: گوگل سئو

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟