محتوایی حرفه‌ ای خلق کنید

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

محتوایی حرفه‌ ای خلق کنید

در این مقاله، قصد دارم از اهمیت محتوا بنویسم، موضوعی که مورد توجه تعدادی از اعضای خبرنامه قرار گرفته بود و از من خواسته بودند که در این باره بیشتر بنویسم.

همیشه، پیش از نوشتن مقاله و انعکاس آن در فهرست خبری و وارد ساختن آن به بایگانی مقالاتم در سایت، این سوالات را از خودم می‌پرسم که آیا این مطلب، مورد نیاز خوانندگانم هست؟ اگر نه به همه‌ی سوالات آنان اما آیا می‌تواند حتی الامکان به بخشی از سوالات آنان پاسخ دهد. آیا می‌تواند زوایای ذهن خواننده را بازتر کند و او را به مطالعه‌ی بیشتر سوق دهد. اگر پاسخم به این سوالات و سوالاتی از این دست مثبت باشد، نوشتن را آغاز می‌کنم و آن را ادامه می‌دهم. در غیر اینصورت، نوشتن را به وقتی دیگر موکول می‌کنم وقتی که مطمئن شده باشم که از هدفم دور نشده‌ام و نمی‌شوم.

هنگامی که صحبت از سیستم‌های مدیریت محتوا می‌کردم و علی الخصوص بعد از جلساتی که در این خصوص داشتم، برخی از دوستان، این سوال را مطرح می‌کردند که محتوا خصوصاً seo چرا و تا چه اندازه اهمیت دارد؟ شاید این سوال، سوال شما نیز باشد. ببینید، برای آنان که با مقولاتی چون بازاریابی دست به گریبانند، محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است. شاید شما هم شنیده باشید که افراد شاخص در زمینه‌ی بازاریابی، همیشه از اهمیت آنچه می‌گویید و می‌نویسید یاد می‌کنند. چرا؟ چون حقیقت این است که محتوا بسیار مهم است. دلیل آن هم کاملاً واضح و روشن است. شما با محتوا است که افراد را از وجود خود (وجود کالا یا خدماتتان) مطلع می‌سازید. اگر سایت یا و بلا گی روی اینترنت دارید (یک حضور الکترونیکی) این محتوای سایت شماست که (توجه) افراد (بازدید کنندگان / مشتریان بالقوه) را به سایت‌تان جذب می‌کند.

ممکن است، روی اینترنت نباشید، اما آگهی شما که در روزنامه یا مجله‌ای (رسانه‌ای) به چاپ می‌رسد یا مقاله‌ای از شما که در رسانه‌ای منعکس می‌شود، همان محتوایی است که در این مقاله آن اشاره داریم. مردم از طریق محتوای آن آگهی یا مقاله با شما آشنا می‌شوند و اگر توانسته‌ باشید پیام را به درستی منتقل کنید، می‌توانید توجه مخاطبتان را به خودتان (یا به عبارتی به کالا یا خدماتی که عرضه می‌کنید) جلب کنید.

قطعاً این تنها وسیله و ابزاری است که در اختیار دارید و من می‌خواهم اینجا بگویم که مهمترین ابزاری است که در اختیار دارید. این ابزار، چنانچه درست عمل شده باشد، می‌تواند فروش بیشتری را برای شما به ارمغان آورد. وقتی صحبت از محتواست، به عنوان مثال محتوای یک سایت، دیگر جایی برای این نمی‌ماند که بخواهیم موضوع را شوخی بگیریم. یک محتوای غلط (که در یک سایت قرار گیرد، یا در یک مقاله وارد شود، یا در متن یک آگهی قرار گیرد) می‌تواند دودمان وقت و سرمایه‌ای که برای سایت‌تان گذاشته‌اید را بر باد دهد، باعث از دست رفتن مشتریان احتمالی شما (حتی برای همیشه) شود.

برخی از فعالان و بازاریاب‌ های اینترنتی تا آنجا پیش می‌روند که می‌گویند ممکن است سر هر چیزی با شما کنار بیاییم یا به قولی سازش کنیم، غیر از محتوای سایت! این خیلی مهم است و من متاسفانه می‌بینم که خیلی چیز‌ها را در سایت های ایرانی خودمان روی اینترنت ‌به دست فراموشی می‌سپاریم و از آن جمله پرداختن و در عین حال متعهد ماندن به اهمیت محتوا.

اجازه دهید بار دیگر همان مثال را از برخی سایتها و و بلا گهای ایرانی بیاورم. آنچه که اغلب در میان کاربران اینترنتی ایران ملاحظه می‌شود عدم یک درک صحیح از وب، و بلا گ و وب سایت است. ابتدا و حتی جلوتر از آن آموزشی و یا بستر سازی فرهنگی‌یی در کار نبوده است و یا خیلی کم در این راه گام برداشته‌ایم، آنگاه، ابزار را به دست گرفته‌ایم و شروع کردیم به ساختن سایت ها و و بلاگ ها و پر کردن آنها از محتوایی که اکثراً تکراری، نامنظم و اغلب فاقد یک ساختار از پیش تعیین شده و استراتژیک است. به عقیده‌ی من، ایجاد یک محتوای خوب و محشر، مثلاً برای یک سایت وب یا یک وبلاگ، یک هدف بسیار مهم است که نباید از آن غافل شویم.

وجود یک مدیریت کارا یا رهبری کارا به عنوان عنصری موثر برای محتوای یک سایت یا یک و بلا گ بسیار مهم است. پر کردن سایتها و و بلا گها با متون و تصاویر و لینک‌های متعدد به سایتهای دیگر حقیقتاً کار ساده‌ای است و مخاطبین واقعی شما این را بخوبی می‌فهمند که شما فقط صفحات وب را سیاه کرده‌اید یا اینکه دارید در جهت مشخصی، اطلاعاتی را که ارزشش را دارد، به مخاطبینتان عرضه می‌کنید.

برای تهیه‌ی یک محتوای حرفه‌ای لازم است که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشیم. اگر کار خودمان را بخوبی بدانیم و بتوانیم متنی را تهیه کنیم که جلب توجه مخاطبین هدفمان را موجب شود، آن هنگام است که می‌توانیم موفقیت را در کار حرفه‌ای خود انتظار داشته باشیم. اگر چنین اعتماد به نفسی را در خودتان سراغ دارید، دست به کار شوید و محتوایی برای سایتتان بوجود آورید که مخاطبین هدفتان را به سایت‌تان جذب می‌کند و ترافیک سایتتان را بالا می‌برد، اما اگر این (اعتماد به نفس) را در خودتان نمی‌بینید که محتوای قابل توجهی برای سایتتان فراهم آورید، بهتر است که نویسنده‌ای حرفه‌ای (این حرفه‌ای بودن را در ادامه بیشتر توضیح می‌دهم) برای این کار استخدام کنید.

با مدیران سایت های اینترنتی بسیاری (خصوصاً در ایران) در ارتباط بوده‌ام و این را بارها دیده‌‌ام که گفته‌اند : آقای خواجه نصیری، نوشتن که کاری ندارد، خودمان مطالبی را تهیه می‌کنیم و می‌نویسیم و روی سایت قرار می‌دهیم، بازدید‌کننده‌ها خودشان می‌آیند و تبدیل می‌شوند به مشتری‌ و … نه! به این سادگی‌ها هم نیست! متن و مطلبی که درست نوشته نشده باشد، یا اصطلاحاً اگر ژورنالیستی نباشد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که خوانده شود و خواننده داشته‌ باشد.

ممکن است که صفحه‌ی وب شما را باز کنند و یا وارد سایتتان شوند، یک پاراگراف را بخوانند و خسته شوند و پشیمان، بروند بیرون، دنبال زندگی‌شان! این اتفاق افتاده است و ما وارث یک دهه کار حرفه‌ای جماعتی متخصص در سرتاسر این کره‌ی خاکی و البته در درون این گرداب گسترده‌ی گیتی (اینترنت) بوده‌ایم. همه‌ی این گفته‌ها قبلاً در سایتهای متعدد، به کرات امتحان شده است و این حرفها، به قولی، امتحان خودش را پس داده است.

من در تئوری گرداب گسترده‌ی گیتی این را مطرح کرده‌ام که افراد برای دستیابی به موفقیت در این عصر، باید در کارشان حرفه‌ای و سریع باشند. اینها دو واژه‌ی ساده هستند که در کنار یکدیگر، خوب قرار می‌گیرند، اما، واجد مفاهیمی عمیق هستند. اجازه دهید مثلاً اینطور توضیح بدهم که وقتی می‌گوییم یک نویسنده‌ی حرفه‌ای منظورمان این نیست که ما به رمان‌نویس احتیاج داریم، یا یک روزنامه‌ نگار از یکی از روزنامه‌ها‌ی زرد.

حرفه‌ای بودن در روی وب، معنایش فراتر از این است، یعنی نویسنده‌ای را باید انتخاب کنیم، که وب و اینترنت را و پست الکترونیک را و یا کار کردن با پیام رسانی آنی (IM) را می‌داند، موتورهای جستجو را و جستجوی حرفه‌ای را می‌داند،‌ از بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) مطلع است. نویسنده‌ی حرفه‌ای در این عصر، به خوبی می‌داند که از چه واژگان کلیدی در متن حرفه‌ای خود باید استفاده کند. شما یک تجارت یا بیزنس را روی اینترنت می‌برید و این اهمیت دارد که چگونه با مخاطبین هدف خود برخورد کنید و او را به طرف خود جلب کنید و نگاه دارید.

حال فکر می‌کنم که مقوله‌ی اهمیت محتوا برای شما روشنتر شده باشد. به همین ترتیب است، متن آگهی‌هایی که می‌نوسیم، متن مقاله‌های علمی یا تبلیغی که می‌نویسیم. یک دهه تجارت الکترونیکی در دنیا به ما نشان می‌دهد که رویکردها چیست و چگونه باید پیش برویم و متاسفانه شاهد آن هستیم که عدم آگاهی در بین مردم ما، صاحبان صنایع و حرفه‌های مختلف، ما را به سمت اختراع مجدد چرخ هدایت می‌کند.

سایت های وب ایرانی روی اینترنت می‌روند بی آنکه محتوایی خاص و منحصر بفرد داشته باشند، گاه با محتوایی تکراری و کسل کننده، فاقد هرگونه ارزش اطلاعاتی، آموزشی یا آگاهی دهند. ما این اصل اساسی در بازاریابی را از یاد برده‌ایم که اول آگاهی و بعد آگهی!
منبع:
http://www.webfaqt.com/per/article_item.asp?ID=74

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟