موانع تجارت در فضای مجازی

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

موانع تجارت در فضای مجازی

موانع تجارت در فضای مجازی به دلیل راحتی ورود به این فضا کمتر از فضای حقیقی است

یکی از راه‌های ایجاد فروشگاه‌ در فضای مجازی حمایت در راستای الگوسازی در این فضاست. به این ترتیب حتی می توان برند سازی کرد که تنها یک اسم نیست، بلکه فرهنگ‌ سازی خواهد بود.

به گزارش ایسنا رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی در نشستی که با نمایندگان سایت‌ های برتر فعال در حوزه تجارت الکترونیکی در محل معاونت پژوهشی وزارت بازرگانی برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در ایران عادت به مطالعه و پیاده‌ سازی مطالعه یعنی موضوعی که در دیگر نقاط جهان اجرا شده و نتیجه مطلوب گرفته شده است، نداریم. در صورتی که این کار می تواند مسیر را برای رسیدن به اهداف کوتاه‌ تر کند.

جعفر محمودی با اشاره به اینکه در کشور ما مرجع رتبه‌ بندی سایت‌ های تجارت الکترونیکی، دولت است، ابراز امیدواری کرد: با ورود شرکت‌ های بزرگ بخش خصوصی قضاوت در سطوح بالای کشور برای رتبه‌ بندی سایت‌ های تجارت الکترونیکی توسط این شرکت‌ ها انجام شود. او افزود: آموزش به تازه ‌واردان فضای مجازی در حوزه تجارت الکترونیکی، الگو سازی و برند سازی اولین گام‌ هایی است که می توان با آن این نوع تجارت را رونق داد.

معاون امور اقتصادی و برنامه‌ ریزی وزارت بازرگانی هم گفت: برای پیشرفت در حوزه تجارت الکترونیکی باید امکانات و توان خود را در نظر بگیریم. مسعود موحدی اظهار کرد: در مسیری که طی شده به نظر می آید که ما می توانستیم و باید بتوانیم به سطوح بالاتری از توانایی در تجارت الکترونیکی و وب‌ سایت‌ ها برسیم. او افزود: مقررات و تجربه نشان داده این توان در کشور وجود دارد و مدیران می توانند این کار را انجام دهند. در شرایط کنونی که بین امکانات موجود و کاربرد ها از طریق وب سایت‌ ها ارتباط برقرار شده است، زیر ساخت‌ ها باید پیش از پیش تقویت شوند.

وی با اشاره به انتخاب سایت‌ های برتر در همایش تجارت الکترونیکی در دو سال گذشته، شاخص‌ های انتخاب سایت‌ های برتر را بر اثر تجربیات اندوخته شده دانست که سال به سال ترقی می کند. محمد زرگر ـ مدیرکل دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی ـ نیز یکی از برنامه‌ های اصل همایش‌ های تجارت الکترونیک را که در سال‌ های گذشته برگزار شده است انتخاب سایت‌ های تجاری برتر عنوان کرد.

او ادامه داد: این انتخاب یا روال علمی و دقیق از بین سایت های بخش خصوصی که تراکنش و طراحی خوبی داشته‌ اند صورت گرفت. به طوری که با ۱۱۰ شاخص در ۱۰ دسته سایت‌ ها مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۸ سایت به عنوان سایت‌ های برتر انتخاب شدند. به این منظور سقف امتیازات را ۲۲۰ قرار داده و سایت‌ ها را در مقایسه با بهترین سایت‌ های جهان همچون آمازون رتبه‌ بندی کردیم.

وی افزود: هرچند بیشترین امتیازی که توسط سایت‌ های برتر کسب شد ۷۶٫۶ از ۲۲۰ بود اما این سایت‌ ها با توجه به معضلات موجود توانمندی کارکرد بهتر از پیش را دارند. برای تشویق سایت‌ ها برای بهتر شدن قصد داریم آن تعداد سایتی را که در سال‌ های قبل حائز رتبه شده‌ اند را به عنوان برتر انتخاب نکنیم.

زرگر با بیان اینکه طرح مشکلات سایت‌ های تجاری از سوی برترین‌ های این حوزه جذاب‌ تر و مایه پیدا کردن راه حل سریع‌ تر است اظهار کرد: در ارزیابی که صورت می گیرد نمایش سایت، گرافیک سایت، محتوای سایت، قابلیت دسترسی، زبان‌ های مورد استفاده و امنیت حریم خصوصی سایت مورد بررسی کارشناسان انتخاب برترین‌ هاست.

در این نشست نمایندگان سایت‌ های برتر حاضر به بیان مشکلات تجارت الکترونیکی پرداخته و از آن بین به مشکلات پرداخت الکترونیکی به ویژه در فروش‌ های خارجی، نبود حمایت مالی و معنوی از سوی سازمان‌ های دولتی و نیز نبود تشکل صنفی مشخص برای سایت‌ های تجاری اشاره کردند.

منبع: http://www.itna.ir/archives/news/012459.php

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟