نیازمندی های یک سایت استاندارد

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

نیازمندی های یک وب سایت استاندارد و مدرن جهانی

هدف از راه اندازی وب سایت

توضیح: مهمترین و اساسی ترین موضوع مهم در مورد یک سایت که باعث موفقیت یا عدم آن میشود این نکته است که بدانیم از این سایت چه می خواهیم و به چه خواهیم رسید.لذا سعی کنید قبل از طراحی سایت تان ابتدا تکلیف این نکته را مشخص کنید.

هزینه و مدت زمان راه اندازی وب سایت و پشتیبانی سایت

توضیح: هزینه و مدت زمان در راه اندازی و پشتیبانی وب سایت کاملا مهم و رکن اساسی در وب سایت را دارا می باشد.لذا بایستی این دو مورد مشخص شود.چه بسا دنیای برنامه نویسی و وب سایت کاملا گسترده بوده و هر امکانی را میتوان اجرا کرد و تنها زمان و هزینه پروژه مشخص خواهد کرد که وب سایت دارای چه امکاناتی و چه تعداد مخاطب یک وب سایت بایستی دارا باشد.

انتخاب و ثبت نام وب سایت بصورت کاملا جهانی ( دامین – Domain)

توضیح: یکی از دغدغه ها و مشکلات بیشتر کاربران انتخاب نام خوب و شایسته برای وب سایت میباشد.این نام بایستی تا حد امکان کوتاه و ساده باشد تا براحتی در ذهن کاربر رفته و بتواند آن را حفظ کند.در این رابطه میتوان به وب سایتهایی چون وب سایت خبری ایرنا با نشانی وب www.irna.ir و وب سایت جامع تبیان به نشانی وب www.tebyan.net و وب سایت جوملا فارسی به نشانی وب www.joomfa.org و … اشاره کنم. همانطور که مشاهده می کنید نام این سه وب سایت تنها از چند حرف تشکیل شده و حفظ کردن و به یاد سپردن آنها کاملا ساده خواهد بود. ولی وب سایتی با نشانی www. alaviyyoon.ir تا حدودی برای کاربری که تازه وارد هست سخت خواهد بود.زیرا نام alaviyyoon را میتوان بصورت های زیر نیز نوشت : ‌alavioon.ir و alavyyoon.ir و alaviyion.ir و alaviyyun.ir و … . همچنین وب سایتی با آدرس زیر بسیار طولانی و ممکن است کاربر در تایپ و حفظ آن دچار مشکل شود : www.systemsazanealborz.com

مقدار فضا و انتخاب شرکتی مناسب جهت میزبانی کردن وب سایت( میزبانی وب – Hosting-Dedicated server)

توضیح: یکی دیگر از مشخصات یک وب سایت خوب ، سرعت ، کیفیت ، دسترسی و مقدار فضای وب سایت خواهد بود.در صورتی که بازدید وب سایت کمتر از ۴۰۰۰ بازدید در روز و یا به سرور فشار نخواهد آورد، میتوان با هزینه بسیار کمی حدود سالیانه ۱۰۰٫۰۰۰ تومان فضایی به میزان ۱ گیگابایت و پهنای باند ۳۰۰ گیگابایت در ماه دریافت کرد.اما در صورتی که بیشتر از این مقدار باشد ، حتما بایستی سرور اختصاصی اجاره کرده و مبلغی بیشتر از ۱۳۰٫۰۰۰ تومان ماهیانه هزینه کرد.

امکانات و سیستمهای وب سایت

توضیح: بحث امکانات و سیستم های وب سایت بسته به نوع وب سایت میباشد. بصورت مثال برای یک وب سایت مذهبی امکانات بصورت ذیل نیازمند است :

بخش راهنمای وب سایت
بخش گالری تصاویر
بخش صوت و تصویر
اخبار
خبر نامه
عضویت
نظرسنجی
معرفی کتاب
مقالات مفید
معرفی دیگر وب سایت ها
زبان های مختلف
دریافت و ارسال فایل
و … .

ظاهر وب سایت

توضیح: ظاهر و زیبایی وب سایت بسیار در جذب و دفع کاربر میتواند مفید و موثر واقع شود. انتخاب رنگهای زیبا همچون سبز و آبی آسمانی ، استفاده از طرح های گرافیکی زیبا و همچنین اندازه. تا حد امکان با توجه به سرعت کم اینترنت ، بایستی وب سایت حجم بالایی نداشته باشد تا بسرعت و راحتی بارگزاری شده و کاربر بتواند از وب سایت استفاده کند.به عنوان مثال وب سایتی که کمتر از ۳۰ ثانیه بصورت کامل بارگزاری ( بالا) خواهد شد، بازدید کننده و مخاطب بیشتری نسبت به وب سایتی که بیشتر از ۳۰ ثانیه بارگزاری شود را دارد. لذا بایستی به این امر مهم توجه و دقت کافی داشت.

برنامه نویسی و استفاده از کدها و برنامه ریزی های منظم و صحیح

توضیح: یک وب سایت کار آمد و بدون مشکل بایستی دارای برنامه ریزی و الگوریتم مشخص و برنامه نویسی تمیز و قابل فهمی باشد تا براحتی بتوان در صورت نیاز ، وب سایت را بروز رسانی و تغییر داد. متاسفانه این روند در بین بیشتر برنامه نویسان ایرانی و تازه کار رعایت نمیشود و در آینده وب سایت را دچار مشکل خواهند کرد.

پشتیبانی طولانی مدت و بروز رسانی وب سایت

توضیح: وب سایتی که نیازبه بروز رسانی ( به عنوان مثال میتوان به موارد روبرو اشاره کرد: قرار دادن تصاویر جدید در وب سایت ، افزودن خبر در وب سایت، پاسخ گویی به مشکلات کاربران، اضافه کردن آخرین صوت ها و کلیپ ها به وب سایت و .. ) دارد بایستی از فرد و یا افراد تعلیم دیده و آگاه به این علم ( صنعت طراحی وب) استفاده کرد.

امنیت وب سایت

توضیح: امنیت در یک وب سایت کاملا مهم و اساسی خواهد بود.امنیت بایستی توسط متخصص امنیت بصورت مداوم کنترل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟