کاربران وب و نکات طراحی سایت ۲

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

کاربران وب و نکات طراحی سایت ۲

● ساختار متناسب برای صفحه

طرح اصلی روزنامه مورد علاقه خود را در نظر بگیرید . در صفحه روی جلد خبر اصلی وجود دارد و بعلاوه متون حاشیه ای هم در آن قرار دارد که خبر های دیگر روزنامه در آن لیست شده است. این قضیه به چه نحوی در خواندن شما تاثیر می گذارد ؟این طرح کلی شما را وادار به خواندن یک خبر در روی صفحه اول نمی کند.

اگر خلاصه یک خبر که درستی آن را دنبال میکنید ببینید در آن شماره صفحه ای وجود دارد که از طریق آن میتوانید وارد کل داستان شوید. یعنی با یک اتصال شما را به کل میرساند.
این ساختار اغلب با ساختار یک هرم مقایسه می شود که در نمودار شکل زیر ترسیم شده است .

در این مدل در ابتدا خلاصه داستان برای شما ارائه می شود سپس اتصال برای ماخذ و جزئیات آن برای کسانی که علاقه مند هستند قرار داده می شود . وب ایده آل ترین رسانه برای این نوع انتشار است.

با استفاده از ابر اتصالات می توانید کاربران خود را به شرح موضوعات در داستانها، اخبار و محصولات و سرویسهایی که دارید هدایت کنید و نیز می توانید پیش تاریخ و اطلاعات مبسوط و زمان و منابعی را که روزنامه ها به دلیل فقدان جا نمی توانند ایجاد کنند را بوجود آورید . اگر کاربران بخواهند اطلاعات را به طور کامل بخوانند میتوانند به سمت جهت تعیین شده هدایت شوند . به عبارت دیگر میتوانند برای پیگیری قضیه حرکت کنند.

● المانهای طرح بندی یک صفحه

قبل از شروع به ساختن صفحه یک دید کلی و ساختار کلی از وب سایت را در نظر بگیرید. شما باید المانهای صفحه و نیز چگونگی فعل و انفعالاتی که آنها با هم دارند را بدانید. از نقطه نگاه بصری باید المانهای انتخابی را در داخل وب سایت ایجاد کنید که این المانها عبارتند از طرح، رنگ، نوع قلم، تصاویر و چند رسانه ای ها و … طرح صفحه منوط به آن است که طراح بتواند اطلاعات خود را به کاربر نشان دهد این نوع قالب بندی باید برای درک آسان تر اطلاعات باشد مثل اسناد و گزارشها . این نوع ساختار به دسته بندی و ساده کردن، ویرایش و توزیع و پخش اطلاعات کمک می کند به عنوان یک طراح وب باید ساختار خود را توسعه دهید ودر این مرحله تجربیات کاربران می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

● موارد زیر را در هنگام طراحی یک صفحه در نظر بگیرید :

۱) Frameset اجازه می دهد که صفحات چند گانه شما بصورت واحد ظاهر شود .
۲) Margin کنترل می کند که مطالب چگونه و با چه فاصله ای از کادر مانیتور شروع شوند.
۳) Border برای Frame ها و جداول HTML استفاده می شود.
۴) رنگ ایجاد یک احساس گیرا و کلی از ساختار سایت و باعث ازدیاد توانایی خواندن میشود .
۵) Space جدا کردن المانهای صفحه
۶) Navigation برای کنترل کاربران برای حرکت در سایت
۷) Rule مندرجات صفحه را به قسمتهای جداگانه و وابسته قسمت می کند.
۸) White Space باعث کم تر کردن بی نظمی المانهای صفحه می گردد.
۹) Table توزیع المانهای صفحه در جاهای مختلف صفحه و شکل دادن اطلاعات در ستونهای مخفی
۱۰) Lists به طراح اجازه می دهد تا اقلام را سازماندهی کنیم.
۱۱) Paragraph گروهی از کاراکترهای متنی در صفحه می باشد.
۱۲) Heading level ایجاد سایزهای گوناگون از متن و طراحی و سازماندهی آن .
۱۳) Image مورد استفاده در ایجاد جاذبه ابعادی ، اطلاعات ، Navigation

تعیین کنید که سایت شما کدامیک از این عوامل را در بر دارد و شما را در روند توسعه یاری می دهد و اگر به این عوامل پرداخته نشود به تدریج منابع و نیرو ها و زمان خود را از دست خواهید داد.

● طرح معمول صفحه

وب سایت ها از قالب های اصلی و پایه برای نمایش اجزاء صفحه استفاده می کنند . شما می توانید این قالبهای معمول را از خیلی از سایتها ایده بگیرید . برای مثال المان Navigator معمولا در قسمت چپ بالای صفحه نمایش نشان داده می شود و رنگ این المان اغلب کمی متفاوت تر از رنگ بقیه صفحه است همچنین المان Navigation می تواند در پائین یک صفحه نیز قرار گیرد.

متن سیاه بر روی زمینه سفید و نیز قرار گرفتن تبلیغات کمپانی در بالاترین گوشه سمت چپ صفحه نمایش نیز از قالبهای متداول می باشد که اغلب بکار برده می شود .
این قالبها و نیز قالبهای دیگربرای تشخیص اینکه از کدام قالب باید استفاده شود در عمل می تواند کمک کند.

کاربران هنگامی که سایت شما را بازدید می کنند می دانند که چه توقعی از آن دارند. در اینجا نمی خواهم بگویم که کاربران باید مندرجات و محصولات سایت شما را بدانند . ولی باید اساس و اصول استفاده از سایت شما را بداند و این اصل شامل کاربردهای مختلف Navigation و متون و عکسها می باشد. طرح سایت شما می تواند با جایگزین شدن Navigation در قسمتهای مختلف رده بندی شود ونیز نوع قالبندی به طور زیادی وابسته به محتویات و مندرجاتی است که داخل سایت شما قرار می گیرد.

http://www.aftab.ir/articles/computer_internet_infortmation_technology/internet_network/c14c1192550483_web_design_p1.php

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟