linkless mentions چیست؟

خدمات سئو ,طراحی سایت,تبلیغات اینترنتی و ثبت لینک توسط تیم گگ سئو

linkless mentions چگونه کار می کند؟

در گذشته، گوگل از یک الگوریتم به نام PageRank برای دستیابی به اعتبار صفحات استفاده میکرد. بطور کلی، PageRank میزان لینک های ورودی به یک صفحه را بعنوان رای به آن صفحه در نظر می گرفت، تعداد رای بیشتر صفحه ای نسبت به صفحه دیگر به معنای اهمیت بیشتر صفحه دارای لینک بیشتر بود.

البته تعداد لینک هرگز بصورت منفرد و تکی برای تعیین اعتبار صفحات بکار نمی رفت. گوگل همواره بر تکیه بر PageRank برای افزایش رتبه سایت هشدار داده بود. اما به هر حال این عامل به یکی از عوامل مهم سئو تبدیل شد.

آن دوره و زمانه به پایان رسیده است. در سال ۲۰۱۶ گوگل بصورت رسمی الگوریتم PageRank را بازنشسته کرد. البته گوگل هم چنان از این الگوریتم استفاده می کند. ولی دیگر این الگوریتم جزء عوامل رتبه بندی قرار ندارد.شواهد نشان میدهد که گوگل و بینگ هردو قادر هستند با یک برند یا یک سایت بدون لینک ارتباط برقرار کنند.

در مجله SMX West در سال ۲۰۱۶ دان فروستر Duane Forrester مدیریت تولید محصولات بینگ، گفت که linkless mentions میتواند به اندازه یک لینک معمولی قدرتمند باشد. بینگ توانایی ارتباط با سایت ها بدون استفاده از لینک را دارد. همچنین ابزار های sentiment and tone (احساسات و تن) را در سال گذشته تعریف کرد.(دو ابزاری که تشخیص میدهند که آیا احساس و قصد نویسنده مطلب راجع به برند شما مثبت است و یا منفی) مانند گوگل، مفسران تیز بین صنعت اعلام کرده اند که گوگل در سال ۲۰۱۴ عبارت non-linked mentions را بصورت implied links (لینک های ضمنی) به ثبت رسانده است. Simon Penson یکی از نویسندگان سایت MOZ درباره نحوه کار این روش یک تحقیق کامل ارائه داده است. در این تحقیق آمده است که:

ارتباطات بدون لینک به معنی آن است که وقتی شخصی نام برندی را تایپ می کند. یا از عبارات دیگری برای یافتن یک برند استفاده می کند. اگر بر روی نام برندی در نتایج جستجو کلیک کند گوگل ارتباطی بین عبارت جستجو شده و سایت کلیک شده ایجاد می کند. موتورهای جستجو میتوانند این اطلاعات را گرداوری و استفاده کنند. ارتباطی بین کلمات و سایت ها که با عنوان unlinked mentions شناخته میشود. سعی این روش رتبه دهی به یک سایت خاص براساس وزن و کیفیت سایت است.

لینک

اما در سپتامبر سال ۲۰۱۷ Gary Illyes از مهندسان گوگل در مجله keynote at Brighton SEO اعلام کرد unlinked mentions یک روش قابل اعتماد است. Gary Illyes در این صحبت معتقد بود که سئو کاران بهتر است بر روی این شیوه جدید تمرکز کنند. متن صحبت Gary Illyes در keynote at Brighton SEO :

“اصولا اگر شما محتوای با ارزشی منتشر کنید. که در اینترنت بسیار به آن اشاره شود. و من تنها از لینک صحبت نمی کنم. بلکه اشاره به سایت و مقاله در شبکه های اجتماعی و صحبت کردن مردم درباره برند شما، و مسائلی مانند آن، بنابراین شما کارتان را درست انجام داده اید”

از این روشنتر نمی توان بیان کرد: گوگل تمام اشاراتی که در اینترنت به سایت شما شده است را در نظر گرفته است و این تنها شامل لینک ها نمی شود. به این ترتیب هر اشاره ای به سایت شما را بعنوان سیگنالی از اعتماد در نظر می گیرد.

این قضیه در استراتژی تولید لینک به چه معنا است؟

اگر بخواهیم برای یک سایت استراتژی تولید بکلینک را تعیین کنیم با این روش جدید چه راه کاری پیش روی ما قرار دارد؟

بسیاری از نکاتی که در باره ساخت یک بکلینک خوب وجود دارد. برای ساخت linkless mentions کاربرد دارد. اگر شما استراتژی ساخت لینکی دارید که در حال حاضر برای برند شما بخوبی کار می کند باید طبق همان استراتژی به پیش بروید.

لینک همچنان دارای اهمیت است- اما نیازی به لینک ها بعنوان هدف نهایی نیست. تاکتیک هایی مانند ردگیری اشارات به سایت و اصرار به صاحبان سایت برای تولید لینک دیگر لزومی ندارد. تنها اشاره توسط خود سایت کافی است. فرض کنید سایتی که سایتی منفی نیست. تنها کافیست که به گوگل سیگنال قابلیت اعتماد بفرستد.

گام های دیگری که میتوان برای اطمینان از اینکه استراتژی های تولید لینک تکنیک های linkless mentions را نیز هدف قرار میدهد.

·       هدف ایجاد آگاهی و شهرت عمومی است

تولید لینک تنها در باره یک سری متن لینک شده نیست. با گذر زمان لینک ها به ابزاری برای تولید رفرنس و تولید اعتبار تبدیل شده اند.

برای رسیدن به اهداف تولید رفرنس و تولید اعتبار، گسترده کردن فعالیت خود در تولید بکلینک و افزایش تولید اشاره های مثبت راجع به برند خود در فضای اینترنت به موارد زیر دقت کنید :

  • مطالب اینترنتی: مشتریان را برای نوشتن مطلب درباره برندتان تشویق کنید. مطمئن شوید میتوانید به نظرات منفی پاسخ مناسب دهید.
  • Public Relations روابط عمومی: یا به اختصار PR یک روش اصلی برای تولید لینک است. کارکنان روابط عمومی در دریافت اشارات و لینک به برند ها از مجلات و نشریات اینترنتی بسیار ماهر هستند. اگر شما یک تیم متخصص روابط عمومی دارید. مطمئن شوید این تیم و تیم سئو در یک راستا قدم بر میدارند. اگر تیم روابط عمومی ندارید کافیست که تلاش کنید مانند یک تیم روابط عمومی برند خود را تبلیغ کنید.
  • شبکه های اجتماعی Social media : از شبکه های اجتماعی بعنوان کمپین های اطلاع رسانی استفاده کنید. در شبکه های اجتماعی درباره نام برند و محصلات و خدمات برند صحبت کنید.
  • وبلاگ نویسی مهمان: یکی از روش ها و تاکتیک های ساخت لینک مفید است. این روش بخوبی بعنوان linkless mentions نیز کاربرد دارد. بصورت سنتی ناشران به نویسندگان مقالات امکان قراردادن یک لینک در یک مقاله را میدادند. بنابراین معمولا لینک ها بسیار حرفه ای و با دقت ایجاد میگردید. با این روش علاوه بر اشاره به نام برند خود در مقاله به اهداف تولید لینک نیز دست یافته اید.

تمام اشارات به برند را ردگیری کنید و نه فقط بکلینک ها را

اگر شما خواهان استراتژی تولید لینک هستید. داشتن یک نرم افزار آنالیز بکلینک برای ردگیری و درک پروفایل لینک ها ایده خوبی خواهد بود.

با linkless mentions همان قاعده کلی اجرا میشود. اما شما باید همه انواع اشارات به سایت را ردگیری کنید و نه تنها بک لینک ها را که اینکار ابزاری متفاوت نیاز دارد.

برخی از ابزارهایی که امکان ردگیری همه نوع اشاره به برند شما در پهنه وب را ممکن می کنند عبارتند از:

Google Alerts:

ابزاری رایگان که توسط گوگل تولید شده است و میتوان برای بررسی هر اشاره ای به نام یک برند در سراسر وب از آن استفاده کرد. این ابزار برای ردگیری لینک ها نیز کاربرد دارد.

Awario:

یک ابزار دیگر برای ردگیری اشاره به نام برند در سایت های مختلف است. امکان بررسی اعتبار سایت های لینک دهنده نیز در این ابزار موجود است.

Talkwalker Alerts:

خود را بعنوان بهترین جایگزین برای Google Alert معرفی می کند. این ابزار اشاراتی که به برند شده است و بحث هایی که اینفلوئنسر ها درباره شرکت شما انجام داده اند را گرداوری می کند.

Mention:

این ابزار یک برروز رسانی زنده از اشاراتی که درباره برند و محصولات در سراسر وب رخ میدهد. را به نمایش می گذارد، شما میتوانید منبع و زبان را فیلتر کنید. داده های این ابزار را میتوان با داده های رقبا مورد بررسی قرار داد.

بهینه سازی سئو خارجی OFF-Page SEO

درست مشابه اولین نکته ای که درباره ایجاد آگهی عمومی و اعتبار برای برند گفتیم. اگر هنوز برای برند خود بهینه سازی خارجی را انجام نداده اید بهتراست که اینکار را انجام دهید.

OFF-Page Seo یا سئو خارجی شامل تمام مسائل مربوط به سئو است که در سایت رخ نمیدهند. مثلا فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی، روشهایی که برای خدمات مشتریان در نظر دارید. مطالب آنلاینی که راجع به سایت خود در سایر سایت ها مینویسید. یا دیگران درباره شما می نویسند. بازاریابی اینفلوئنسر ها، هر چیزی که برای سئو خارجی مناسب و خوب به شمار میرود برای اعتبار برند و اشاره به نام برند نیز مناسب است.

مدیریت اعتبار را جدی بگیرید

همانطور که در باره لینک ها میگوییم که لینک ها تنها درصورت معتبر بودن دارای ارزش مثبت هستند و در صورتیکه لینک ها اسپم نباشند. اشاره به سایت و برند شما هم تنها در صورتی موثر است که اشاره به سایت مثبت باشد. پس داشتن یک استراتژی برای مدیریت اعتبار یک ضرورت است.

با کمک ابزارهای مدیریت اشارات به سایت میتوانید قبل از همه گیر شدن مشکلات سایت نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. برای افرادی که نظرات منفی راجع به سایت شما میگذارند وقت بگذارید. تلاش برای حل مشکل این افراد باعث میشود که نظرات مثبت بیشتری دریافت کنید. سعی کنید برای تولید اشارات مثبت در اینترنت وقت بگذارید. نام تجاری خود را بصورت آنلاین ترویج کنید.

منبع: http://www.seojenius.com/

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات بیشتری نیاز دارید؟